اراک؛

احیای کارهای زمین مانده با وحدت و قانونگرایی

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تمامی بخش ها در سایه وحدت و نظم و قانونگرایی باید پای کار بیایند و کارهای زمین مانده را احیا کنند.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، آیت الله دری نجف آبادی در هشتمین نشست شورای اداری استان مرکزی افزود: مجلس دهم فرصتی برای کشور است و باید در کنار دولتمردان و سایر بخش ها در تسریع امور، نظارت بهینه بر کارها، حمایت از سیاست ها و آرمان های نظام ، قانونگذاری و وحدت سرآمد باشد و در این میان مجمع نمایندگان استان مرکزی با کارآمدی و پختگی، پیگیر امورباشد.
امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: تعامل سازنده در همه ارکان نظام ، شاه کلید موفقیت ها است اما مدیران دولتی و نمایندگان مجلس باید هوشیار باشند و گرفتار رویکرد تک بعدی نشوند و تمامی امور جامعه را بر مبنای نظم ، برنامه و اولویت های کارشناسی در پیوست معنادار با هم رشد دهند.
وی اضافه کرد: این استان قابلیت ها و ظرفیت های ویژه ای دارد که در سایه برنامه ریزی و نظارت بهینه باید هدفگذاری رشد پنج درصدی اقتصادی در آن برای سال جاری پی گرفته شود.
استاندار استان مرکزی هم در این جلسه گفت: تلاش کارگزاران دولتی در سال جاری راهبری و حل و فصل مشکلات اقتصادی و تولید است و با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی این مهم را در سه جبهه مجزا پی می گیرد.
زمانی قمی افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکنون 12 جلسه کارشناسی با حضور صاحب نظران دانشگاهی و نخبگان اقتصادی داشته و برای گره گشایی از مشکلات صنایع و سامان اقتصاد منطقه دست تمامی فرهیختگان اقتصادی را می فشارد.
وی ادامه داد : یکی از فصل های مهم در ستاد اقتصاد مقاومتی استان ساماندهی صنایع بزرگ و مادر تخصصی است که 80 درصد صادرات از آن ها انجام می شود و محرک و کارساز زنجیره تولید در صنایع متوسط و کوچک منطقه هستند.
زمانی قمی یادآور شد: تزریق یکصد میلیارد ریال در استفند ماه گذشته برای به روز کردن مطالبات واگن پارس با مساعدت دولت، اعطای تسهیلات بدون بهره به منظور راه اندازی شرکت کمباین سازی، هدایتگری مالی برای شرکت لوله صفا ساوه و ایجاد تحرک در کارگاه ها از جمله اقدامات انجام شده برای صنایع مادر منطقه است.
وی گفت: در حوزه صنایع کوچک و متوسط راهبرد کلان دولت تزریق 160 هزار میلیارد ریال منابع مالی است که با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کمیته ویژه ای تشکیل شده و به صورت روزانه صنایع متقاضی این تسهیلات را ثبت نام و ارزیابی می کند.
استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: 106 واحد صنعتی متوسط و کوچک در استان مرکزی در جریان ارزیابی های صورت گرفته برای دریافت تسهیلات مذکور به بانک های عامل معرفی شده اند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دری ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.