سمنان؛

نهالکاری اراضی بیابانی در شهرستان آرادان

طرح نهالکاری درخت تاغ در ۱۲۵ هکتار اراضی بیابانی شهرستان آرادان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آرادان؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آرادان گفت: طرح نهالکاری درخت تاغ در  ۱۲۵ هکتار اراضی بیابانی آرادان انجام شد.

علیرضا رهایی افزود: مساحت منطقه اجرایی طرح مدیریت مناطق بیابانی کهن تل شهرستان با مساحتی بالغ بر ۱۵ هزار و ۴۶۳ هکتار است که در سالهای ۹۳و ۹۴ پروژه های بیابانزدایی در آن اجرا شده است.

وی افزود: طی دوسال گذشته نهالکاری تاغ در سطح ۱۲۵ هکتار، آبیاری و مراقبت از نهالکاری سنواتی۶۳ هکتار، کنترل و مدیریت هرزآب ها و رواناب ها همراه با بذرکاری و بذرپاشی۴۰۰ هکتارو احداث بادشکن زنده اطراف مزارع بطول  ۳۰ کیلومتر، حفاظت و قرق از تاغزارها در چهار هزار هکتار و همچنین جمع آوری بذر تاغ به میزان ۹ تن انجام شده است.

وی همچنینن ارتقا آگاهی عموم در رابطه با همکاری بین‌الملل برای پیکار با بیا‌بان‌زایی و آثار خشکسالی را اولویت این اداره دانست و افزود: کاهش حاصلخیزی خاک، استفاده ناپایدار از آب، خشکسالی و از دست رفتن تنوع زیستی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. رهایی با بیان اینکه بیابان¬زایی به معنی کاهش توان زيستي سرزمين است، خاطرنشان کرد: تخریب اراضی در ۲۵ سال آینده بهره‌وری غذای جهان را تا ۱۲ درصد کاهش می‌دهد که این امر منجر به افزایش ۳۰ درصد قیمت غذا در سطح جهان می‌شود.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار