دامغان؛

آغاز اجرای پروژه ملی بیابانزدایی در امیرآباد

برای اجرای این پروژه ۱۵۷ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از دامغان؛ علی اکبر عباسی راد مسئول امور بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت:  برای اجرای این پروژه ۱۵۷ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است.  

علی اکبر عباسی راد افزود: در قالب این طرح هشت هزار هکتار پروژه کنترل هرزآب همراه با عملیات بذر پاشی در مناطق حسینان، رشم، امروان، معلمان، کوه زرو سینگ در حال اجرا است.  

وی یادآورشد: برای اجرای کنترل هرزآب و عملیات بذر پاشی در شش روستای جنوب دامغان ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده است.  

عباسی راد با بیان اینکه دامغان دارای ۶۷۱ هزارو ۳۷۳ هکتار وسعت بیابان و کویر است، اظهار داشت: از این میزان، ۹۷ هزار هکتار آن را کانون های بحرانی تشکیل می دهد که در سه نقطه شهرستان قرار گرفته و منجر به برداشت ماسه های بادی و حساس به فرسایش بادی شده است.  

مسئول امور بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: از سال ۱۳۴۸ تاکنون در ۵۸ هزار و ۴۰۰ هکتار عرصه های بیابانی دامغان درختچه هایی از نوع تاغ، آتریپیلکس، اسکنبیل، گز و قره داغ کشت شده است که حدود ۴۰ هکتار از این عرصه ها دارای تاغزارهای قابل توجه است.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار