سرگرم‌شدن طالبان در تولید مواد مخدر در هلمند جنگ را فروکش کرده‌است

نماینده‌گان ولایت هلمند در شورای ملی می‌گویند که سرگرم‌شدن طالبان در تولید و قاچاق مواد مخدر، باعث شده‌است که نبردها در هلمند به صورت موقت فروکش کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاشم الکوزی، سناتور، می‌گوید: «زمانی که طالبان جنگ‌شان را آرام می‌کنند، مصروف تجهیزات و مهمات‌شان می‌شوند، مواد مخدر را می‌فروشند و تجهیزات می‌خرند و دوباره آمادۀ جنگ می‌شوند.»

در همین حال، وزارت مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که افزایش بی‌پیشینۀ بهای مواد مخدر، کشت کوکنار را امسال افزایش داده‌است.

حنیف دانشیار، سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر می‌گوید: «امسال بهای مواد مخدر در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درسد افزایش به میان آمده‌است و این خودش مبارزه را با مواد مخدر در افغانستان اندکی سخت‌تر ساخته است.»

بخش بزرگ این جنگ از بهر مواد مخدر گفته می‌شود. اکنون در فصل تولید و قاچاق مواد مخدر، نبرد‌ها در این ولایت فروکش کرده‌است.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید: «بیشترین حمله‌های‌شان برای این است که فضا را برای استفاده و قاچاق مواد مخدر آماده سازند و خاموشی‌شان هم بسیار چشم‌گیر نیست.»

امسال در ۲۰ ولایت کشور کوکنار کشت شده‌است. در این میان فراه و نیمروز، از ولایت‌های بوده‌اند که کشت کوکنار در آن‌ها کاهش را نشان می‌دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.