اهواز؛

کاشت ۳۶۰هزار اصله درختچه و درخت در بیابان های هندیجان

رییس اداره منابع طبیعی هندیجان گفت: به منظور مقابله و مهار گرد و خاک ها و ریز گردها بیش از ۳۶۰هزار اصله انواع درختچه و درخت مناطق گرمسیری طی این چند سال گذشته تاکنون در بیابان های هندیجان کاشته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،امین عبادی اظهار کرد: در راستای مقابله با پدیده ریز گردها و بیابان زدایی شعار سال ۱۳۹۵ به نام حفاظت زمین و احیاء اراضی با مشارکت مردم در نظر گرفته شده است.

وی افزود:ازسوی دولت درجهت کنترول و مهار ریز گردها و بیابان زدایی اعتبارات ملی مناسبی به شهرستان هندیجان تخصیص داده شده است.

وی بابیان مبلغ   اعتبارات برای مهار  بیابان زدایی و مبارزه با کانون های بحرانی  در هندیجان گفت: حدود ۸۰۰هکتار از اراضی بیابانی شهرستان و کانون های بحرانی ریز گردها با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و دویست میلیون تومان با گونه های بیابانی و مقام به آب وهوای منطقه شامل  کهور و شور گز نهال کاری شده است.

عبادی رییس اداره منابع طبیعی هندیجان عنوان کرد:سطح اراضی بیابان هندیجان ۱۰۰هزار هکتار است که برای ۱۴هزار هکتار واقع در شرق شهرستان طرح مطالعاتی تهیه شده و مطالعات ۲۵هزار هکتار اراضی بیابانی شمال هندیجان در سال ۹۴جهت اجرای عملیات بیابان زایی و کمر بند سبز شروع شده است.

وی بااشاره آمار کل مراتع هندیجان بیان کرد:کل مراتع هندیجان که پوشش متوسط کمی از گونه های یکساله برخوردار هستند حدود ۲۶۰هزار هکتار است و با افزایش اعتبارات برنامه های مطالعاتی در جهت تثبیت خاک در جلوگیری از ریزگردها در شرایط خاص اقلیمی منطقه ،شوری و سفتی طبقات خاک و علت های  کمبود منابع آبی انجام خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی هندیجان در ادامه افزود:کارهای ترویجی و آموزشی درجهت احیاء اراضی مرتعی مخروبه در منطقه هندیجان با مشارکت بهره برداران و دامداران صورت گرفته که باعث بیابان زدایی و کاهش عرصه های بیابانی شده است.

عبادی در پایان تأکید کرد: ۵نقطه کانون های بحران تولید ریزگردها هندیجان شناسایی و طرح مطالعاتی بیابان زدایی این مناطق شروع شده است.

انتهای پیام/ض
برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، هندیجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۶
کاشت کاکتوس های بزرگ از نظر نیاز کمتر به اب و عدم محدودیت تو زمان کاشت خیلی کمک کننده خواهد بود