ساری،

47 درصد صنعت مازندران در آمل

300 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده که از سوی دولت اخذ می‌شود در اختیار شهر آمل قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس شورای اسلامی شهر آمل در نشست با هیأت امنای شهرک صنعتی آمل با بیان اینکه آمل از شهرهای شاخص در عرصه صنعت و تولید است گفت:آمل حدود 47 درصد صنعت مازندران را در اختیار دارد و با لطمه خوردن صنعت کشور، صنعتگران زیادی در این شهرستان دچار مشکل فراوان شدند.

اسدالله تورنگ افزود:300 میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده که از سوی دولت اخذ می‌شود در اختیار شهر آمل قرار گرفته است که این مهم می‌تواند در شرایط رکود و تورم به ساخت و ساز شهری کمک کند.

وی گفت: با رکود و تورم صدور پروانه ساختمانی کاهش یافته و ساخت‌ و سازها به حداقل رسیده است.

شهردارآمل هم دراین نشست گفت: آمل از شهرهای صنعتی در سطح کشور است و با توجه به درخواست صنعتگران و با هماهنگی مدیران شهری ایجاد میدانی با عنوان میدان صنعت در این شهرستان در دستور کار قرار می‌ گیرد.

احمد امیرسلیمانی افزود:امروزه با ورود صنعتگران می‌ توان در بخش‌های مختلف ورود پیدا کرد و یکی از این موارد فعالیت مجاز در بستر رودخانه هراز است.

امیرسلیمانی با اعلام اینکه بستر رودخانه هراز در مسیر شهری یکی از مهمترین فضاها برای سرمایه‌ گذاری مطلوب است، افزود: این بستر توسط شهرداری اجاره شده است تا از اراضی مازاد در آن بهره‌برداری توریستی، فرهنگی، اقتصادی و تفریحی شود.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد با آب منطقه ای مازندران در خصوص واگذاری بستر رودخانه هراز به شهرداری آمل یادآور شد: این بستر حدود 8 کیلومتر است که برای زیباسازی و بهره‌ برداری از محدوده روبروی پل شورای اسلامی شهر تا مسیر بلوار آزادگان قرارداد لازم با شرکت آب منطقه‌ای مازندران منعقد می ‌شود تا از سازه‌های سبک و زیبا برای کارهای نمایشگاهی استفاده شود.

وی گفت: در ابتدای کمربندی هراز ورودی شهر آمل تا محدوده درون‌ شهری مسیر رودخانه هراز نیز می‌ توان با سازه‌های مختلف از ظرفیت لازم استفاده کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، صنعت ، مازندران ، آمل ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار