مخالفت 125 روحانی بحرینی با دخل و تصرف آل خلیفه در موضوع خمس

شماری از روحانیون بحرین، مخالفت شدید خود را با هر گونه دخل و تصرف آل خلیفه در موضوع خمس اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مراة بحرین، دهها روحانی شیعه در بحرین حمایت خود را از مواضع علمای برجسته بحرین درباره هر گونه دخل و تصرف در موضوع خمس از سوی رژیم بحرین اعلام کردند.

در بیانیه 125 روحانی بحرینی آمده است: از مسلمات فقه شیعی این است که خمس فریضه ای شرعی و با احکام و شرایط فقهی خاص خود است و نمی توان دخل و تصرفی در آن کرد.
 
در ادامه بیان شده است: بر این اساس، ما به ندای علمای بزرگ می پیوندیم و هر گونه دخل و تصرف را مردود می دانیم و این اقدام حکومت را نقض آشکار آزادی های دینی موجود در قانون اساسی و بی احترامی به مذهب و نقض حرمت و خصوصیت مذهبی می دانیم.

رژیم آل خلیفه به تازگی اعلام کرده که باید پرداخت و موارد مصرف خمس شیعیان زیر نظر دولت صورت بگیرد و وزارت دادگستری و امور اسلامی در این رابطه گفته که ما قصد دخالت در خمس شیعیان را نداریم، اما باید بدانیم این پول‌ها از کجا می‌آید و در چه راهی خرج می‌شود؛ اقدامی که با واکنش شدید علمای بحرین روبرو شد و در بیانیه‌ای اعلام کردند: خمس از مسلمات مذهب شیعه است و ما اجازه نخواهیم داد کسی در آن دخالت کند.

در بیانیه علمای بزرگ بحرین آمده: فریضه خمس، از مسلمان مذهب شیعه امامیه است که در طول تاریخ همواره تحت اشراف و نظارت علما و فقها و امنایی بوده که از این اموال در راه خدمت به دین و مصالح مسلمانان استفاده کرده‌اند و از اموری که از این دو هدف دور بوده پرهیز کرده‌اند.

علمای بحرین خاطر نشان کردند: دست درازی به این فریضه با هر نامی که صورت بگیرد دست درازی به مذهب شیعه و نقض آشکار آزادی‌های مذهبی است که قانون اساسی کشور و تمام قوانین و معاهدات بین‌المللی آن را محترم دانسته است.

این بیانیه  از سوی شیخ عیسی قاسم، سید عبدالله غریفی، شیخ عبدالحسین ستری و شیخ محمد صالح ربیعی امضا شده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار