تجلی ماه رمضان در «آیات نور»

ماه رمضان در خطوط و آیاتی که یکی از اساتید خوشنویسی نگاشته، تجلی یافته است.

غلامرضا راهپیما، هنرمند خوشنویسی که ید طولایی در این عرصه دارد و به تازگی نمایشگاهی با موضوع ماه رمضان را در خانه هنرمندان ایران برگزار کرده است، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راجع به این مجموعه گفت: مجموعه‌ای از کارهای من با عنوان «آیات نور» در گالری تابستان به نمایش گذاشته شده که در آن کارهایی در قالب خوشنویسی وجود دارد.

وی افزود: 35 اثر در این مجموعه در معرض دیدعموم قرار گرفته که با خطوط نسخ، محقق، کوفی و  ثلث کار شده اند.

راهپیما در خصوص محتوای آثار اظهار کرد: متون به کار رفته در این کارها آیاتی از قرآن را شامل می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است که بخشی از کارها به کتیبه نگاری آیات و بخش دیگری به آیه نگاری اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: بسیاری از مردم با نگاه کردن به خطوطی مثل نسخ یا کوفی گمان می برند که آن ها عربی هستند، در صورتی که فارسی اند یا فارسی شده اند، مثل خط نسخ که از حجاز  آمد و ما  با نگارش خودمان به شیوه فارسی از آن بهره گرفتیم.

راهپیما در پایان خاطرنشان کرد: در واقع چنین نمایشگاه هایی به احیای خطوط اصیل فارسی کمک می‌کند؛ چرا که با یادآوری به مخاطبان موجب آگاهی آن‌ها از ریشه این خطوط می شود و این امر مهمی است که باید در نظر داشت چرا که خط هر منطقه ای  نشان از تاریخ و دوره جغرافیایی آن کشور و منطقه دارد و با چنین برنامه هایی این شناخت افزایش می یابد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.