گیلان؛

ایمنی راه ها و کاهش حوادث

همه دستگاه های گیلان، مکلف به افزایش ایمنی راه ها و کاهش حوادث و تلفات هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ معاون عمرانی استاندار گیلان در سی ششمین نشست کمیسیون اجرایی ایمنی راه های گیلان بر فعال تر شدن هرچه بیشتر اعضای کمیسیون ایمنی راه های گیلان تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های ذیربط باید با همدلی و همچنین آموزش و فرهنگ سازی نسبت به ایمنی راه ها و کاهش حوادث اقدام کنند.
حجت شعبانپور افزود: جلوگیری از ساخت و سازهای حریم راه ها، کاهش آمار تصادفات، ساماندهی احشام سرگردان، نصب دوربین های نظارتی در راه ها، طراحی و ساخت دور برگردان های استاندارد، ساماندهی دست فروشان سیار حاشیه راه ها، دقت بر صدور پروانه ساخت در حاشیه راه ها از مهمترین مصوبات اجرایی این کمیسیون است که باید با سرعت هرچه بیشتر اجرا شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه افزایش ایمنی، نصب علائم، رفع نقاط پر خطر، خط کشی راه ها و ساخت راه، نیازمند اعتبار و تامین منابع است، افزود: با وجود کمبود نیرو و منابع مالی در تلاشیم تا با ساخت راه ایمن، آمار تصادفات جاده ای را کاهش دهیم.
شعبانعلی خاوری از کشته شدن 157نفر در تصادفات جاده ای از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: عابران پیاده و راکبان موتور سوار بیشترین آمار جان باختگان حوادث جاده ای هستند.
گیلان 10 میلیون و 816 هزارو 804 کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه اصلی و فرعی شهری و روستایی دارد که سالانه بیش از 35 میلیون مسافر و گردشگر در آن تردد می کنند.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.