بازیگر «شمعدونی» از تجربه بازی در نقش دختر مصدق می‌گوید

ارتباط بین مصدق و دخترش همچنین تحمل سختی‌های آن دوران، در این نمایش روایت می‌شود.

رویا میر علمی بازیگر نمایش مصدق که این روزها عوامل این اثر  در حال تمرین در تالار وحدت هستند در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» گفت: این نمایش به برهه ی یک هفته قبل از ۲۸ مرداد از زندگی دکتر مصدق می‌پردازد و آنچه که من از متن و داستان متوجه شدم همه چیز مستند است و من هم نقش خدیجه دختر مصدق را بازی می‌کنم.

وی در خصوص نقش خود در این نمایش عنوان کرد: آن چیزی که من بر روی صحنه اجرا میکنم ارتباط خدیجه با پدرش یعنی دکتر مصدق است. البته بیشتر این نوع ارتباط تخیل نویسنده بوده هر چند من تحقیقاتی هم درباره دختر دکتر مصدق داشتم و ایشان در آن برهه زندگی بسیار سخت و دشواری داشتند.
 
میرعلمی که سابقه حضور در نمایش‌های تاریخی دارد، افزود: در آن دوران زندگی دختر دکتر مصدق آنقدر سخت و وحشتناک است که از نظر روحی وضعیتش روز به روز بدتر خواهد شد به نوعی که در بیمارستانی در خارج از کشور بستری می‌شود و همانجا هم از دنیا می‌رود.

وی تصریح کرد: آن چیزی که گفتم مستندات زندگی دختر مصدق است اما در این نمایش نویسنده این نقش را دراماتیک و جذاب‌تر روایت کرده البته به بخش‌های سخت زندگی خدیجه در اجرا اشاره‌هایی خواهد شد.

میر علمی گفت: همانطور که میدانید این نمایش تعداد زیادی بازیگر دارد به همین خاطر به صورت مجزا هر صحنه تمرین می‌شود و از سه هفته پیش هم تمرینات را آغاز کردیم تا اجرای نمایش را در زمان مقرر به روی صحنه ببریم.

نمایش «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی که برهه‌هایی از زندگی محمد مصدق یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی ایران را به تصویر می‌کشد، از ۲۰ تیر در تالار وحدت به روی صحنه می رود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار