شمارش معکوس برای بهره‌برداری از نقش جهان

بعد از گذشت چیزی حدود 9 سال ورزشگاه نقش جهان اصفهان در مراحل پایانی کار خود است و به احتمال زیاد به لیگ شانزدهم میرسد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان استادیوم نقش جهان اصفهان در سال ۱۳۶۷ تعریف و کلنگ آن پس از ایجاد مؤسسه‌ای به نام ورزشگاه بزرگ به منظور پیگیری مراحل ساخت آن، در سال ۱۳۶۸ توسط مدیرعامل وقت این مؤسسه به زمین زده شد. 

فعالیت‌های آغازین ساخت این ورزشگاه از سال ۱۳۷۲ شروع شد و با خاکبرداری در سال ۱۳۷۴ ادامه پیدا کرد و در ۲۹ مرداد ۱۳۷۵ عملیات اجرایی این ورزشگاه آغاز شد. فاز نخست این ورزشگاه در سال ۱۳۸۱ افتتاح شد و فقط برای مسابقات فوتبال مورد استفاده قرار می‌گرفت که تیم سپاهان در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶ بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار می‌کرد.

در سال ۱۳۸۶ این ورزشگاه برای ساخت فاز دوم تعطیل شد. در ۸ آذر ۱۳۹۳، وزارت ورزش و جوانان، مدیریت اجرایی ورزشگاه نقش جهان را برای تکمیل و بهره‌برداری آن به مجتمع فولاد مبارکه واگذار کرد. این ورزشگاه پس از بهره‌برداری، به مدت ۲۰ سال به باشگاه سپاهان واگذار می‌شود.

شمارش معکوس برای بهره‌برداری از نقش جهان

اما بعد از چیزی حدود 9 سال خبر خوشحال کننده این است که این ورزشگاه در مراحل پایانی کار خود است و به احتمال فراوان تیم سپاهان اصفهان میتواند بازی های خانگی خود را در لیگ شانزدهم در این استادیوم انجام دهد.

در حال حاضر کار اتمام اضلاع به لحاظ سازه ای تمام شده است، فقط در ضلع شمالی نصب یک تیر باقی مانده که هفته آینده انجام می شود و بدین ترتیب کار اضلاع به پایان می رسد.

 همچنین کار در بخش رختکن ها به اتمام رسیده. زمین چمن نیز ۱۰۰ درصد آماده بازی و تمرین است. در محوطه بیرونی و بخش های جانبی مانند سرویس بهداشتی، کارهای لازم در دو ضلع به اتمام رسیده است و اگر روند کار با همین سرعت و کیفیت ادامه داشته باشد، قطعا ورزشگاه نقش جهان به لیگ شانزدهم می رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار