ارومیه؛

برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر ارومیه ای متخلص به "شامی"

مراسم بزرگداشت محمود صادق پور شاعر ارومیه ای متخلص به شامی به اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این مراسم که در سالن کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد با اشاره به اینکه 'شامی' شاعر مردمی در دوران مختلف بوده است، گفت: این شاعر گرانقدر در بسیاری موارد به تریبون ملت تبدیل شده و آثار او ستودنی است.

هوشنگ عطاپور با اشاره به استفاده عاشیق های ارومیه ای از اشعار این شاعر ارزشمند افزود: این امر نشان می دهد که اشعار 'شامی' مورد پسند عامه مردم بوده و خواهد بود.

وی شامی را شاعری قدرتمند در این خطه از کشور با توجه به اظهارات منتقدان عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم شامی و دیگر شاعران ارزشمند استان و شهر ارومیه را با استفاده از ظرفیت رسانه ای کشوری و استانی به خوبی معرفی کنیم.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری به برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید در خصوص توجه ویژه به مفاخر استان های مختلف به ویژه مفاخر ارزنده مناطق گوناگون اشاره کرد و گفت: راه اندازی شعبه استانی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیز در این راستا بوده است.

عطاپور اظهار کرد: تاکنون دو نفر از مفاخر فرهنگی آذربایجان غربی از جمله استاد صدری افشار و استاد شامی تجلیل شده اند که این روند در خصوص مفاخر در قید حیات استان تداوم می یابد.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این آیین با اشاره به تلاش های خستگی ناپذیر استاد شامی در راستای ارتقای ادبیات استان و ارومیه گفت: برگزاری این چنین آیین هایی گام های کوچکی برای تجلیل از بزرگان عرصه فرهنگ استان است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین مراسمی در زمان حیات مفاخر استان از آنها به نحو شایسته ای قدردانی کرده و زمینه رضایت آنها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.