ارومیه؛

آذربایجان غربی جز 5 استان برتر در میزان مشارکت اجتماعی در سازمان های مردم نهاد

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی گفت: 290 سازمان مردم نهاد در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ هوشنگ عطاپور در طرح ملی متمرکز توانمندسازی سازمان های مردم نهاد آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 290 سازمان مردم نهاد در استان گفت: 70 سمن نیز در حوزه جوانان در آذربایجان غربی فعال بوده که آذربایجان غربی جز 5 استان برتر در میزان مشارکت اجتماعی در سازمان های مردم نهاد است.

عطاپوربا بیان اینکه مهمترین خواست دولت در حوزه اجتماعی توسعه سازمان های مردم نهاد است گفت: سیاست دولت حمایت از سازمان های مردم نهاد است و باید با مشارکت اجتماعی موانع موجود در سازمان های مردم نهادگام برداریم چرا که راه توسعه امنیت اجتماعی، توسعه سازمان های مردم نهاد است.

وی افزود: از سال گذشته در راستای افزایش مشارکت سمن ها در امور جامعه در اکثر شهرستان های آذربایجان غربی نشست هایی با مدیران سازمان های مردم نهاد تشکیل شده و دوره های عمومی (توانمند سازی سمن ها ) و 8 دوره تخصصی در فرمانداری ها ی شهرستان ها برگزار شده است.

عطاپور با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد، هم در سطح ملی و هم بین الملی می توانند با ترویج یک رویکرد مشارکت جویانه پایدار و پویا به امور توسعه سطح اجتماعات محلی کمک کنند خاطر نشان کرد: توانمند سازی به اعضای سازمان های مردم نهاد کمک میکند تا به جامعه مخاطب،سازمان و هیئت مدیره جهت ایجاد کار مطلوب کمک کرده و به فعالیت آنان معنا بخشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 70 پرونده تاسیس سمن ها جهت بررسی به فرماندارای ها ارجاع داده شده است گفت: استاندار آذربایجان غربی به فرمانداران تاکید کرده تا در جهت رسیدن به نرم پیش بینی شده در حوزه سمن ها تلاش کنند.

مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: مجوز برای تاسیس سازمان های مردم نهاد در آذربایجان غربی به سهولت انجام می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.