افزایش سه برابری حجم زباله های گناباد بر اثر طوفان های گرد و خاک

شهردار گناباد گفت: قبل از وقوع مستمر پدیده طوفان های گرد و خاک در گناباد، حجم زباله های شهرداری ۱۸ تن در روز بود اما درحال حاضر این حجم به ۴۰ تا ۵۰ تن در روز افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی تقوی با اشاره به افزایش سه برابری حجم رفت و روب های شهرداری گفت: قبل از وقوع مستمر پدیده طوفان های گرد و خاک در گناباد، حجم زباله های شهرداری ۱۸ تن در روز بود اما درحال حاضر این حجم به ۴۰ تا ۵۰ تن در روز افزایش یافته است.

وی درخصوص علت انسداد آب در جداول و جوب های سطح شهر اذعان کرد: متاسفانه شهروندان زباله های حاصل از رفت و روب خانه هایشان را داخل جوب ها می ریزند و این اقدام باعث مسدود شدن کانال های آب و آب گرفتگی معابر می شود و مشکلاتی را برای خود شهروندان ایجاد می کند در حالیکه اگر شهروندان رعایت این مسائل را بکنند و با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند، این مسائل پیش نمی آید.

شهردار گناباد کمبود اعتبارات را مهمترین مشکل شهرداری ها در سراسر کشور دانست و تصریح کرد: طی دو سال اخیر دولت بودجه شهرداری ها که هرساله از طریق ماده ۱۸۰ پرداخت می شده است، به شهرداری ها نداده و علاوه بر آن به دلیل وضعیت اقتصادی مردم، سایر درآمدهای شهرداری نیز کاهش یافته است.

تقوی ادامه داد: لذا شهرداری گناباد برای انجام تعهداتش با مشکل روبرو است و این درحالیست که متاسفانه ادارات و سازمان های دولتی که به شهرداری بدهکارند، حاضر به پرداخت بدهی هایشان نیستند.

وی مهمترین مشکل شهرداری گناباد را عدم وجود درآمد پایدار عنوان کرد و افزود: در حال حاضر اولویت اول بنده، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری است که در این خصوص اقداماتی از جمله ایجاد شهرک کارآفرین انجام شده است.

تقوی خاطرنشان کرد: اصلی ترین نیاز شهرداری در حال حاضر، همکاری شهروندان است چرا که اگر شهروندان رعایت مسائل لازم را انجام دهند، بسیاری از مسائلی که امروز در سطح شهر وجود دارد، قابل حل خواهد بود.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.