کمبود مبلغ مهمترین مشکل گناباد در حوزه ی تبلیغ دین است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد یکی از مهمترین مشکلات گناباد را در حوزه تبلیغ دین، کمبود مبلغ عنوان کرد.

حجت الاسلام محمدرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به طرح سازمان تبلیغات اسلامی، تنها در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار امکان استقرار روحانی وجود دارد و اهالی روستاهای کمتر از ۲۰۰ خانوار نیازمند مبلغ هستند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در طول سال برنامه های مختلفی برای مناسبت های مذهبی برگزار می کند، گفت: یکی از مهمترین برنامه های اداره تبلیغات اسلامی گناباد در ایام محرم، فاطمیه، ماه رمضان و دهه آخر ماه صفر اعزام مبلغین به مناطق مختلف شهری و روستایی می باشد که در طول سال گذشته ۴۷۰ نفر روحانی به این مناطق اعزام شده اند.

وی اظهار کرد: ۴۰ روستای گناباد دارای روحانی مستقر در کل سال هستند و اقداماتی از قبیل اقامه نماز جماعت، بیان احکام، برگزاری جلسات قرآن و عزاداری، حل اختلافات و کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به سایر ادارات و نهادها انجام می دهند.

حجت الاسلام رحمانی به تشکیل هفت هسته فرهنگی در روستاها توسط روحانیون مبلغ، مستقر و طرح هجرت اشاره و اذعان کرد: در هسته های فرهنگی موضوعاتی از قبیل مهدویت، عفاف و حجاب، سبک زندگی، فضای مجازی و آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان بیان می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد با اشاره به شناسایی و ساماندهی ۲۰۰ جلسه قرائت قرآن در سطح گناباد خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاه تفسیر قرآن کریم، برگزاری دوره های تخصصی قرآن، برگزاری مسابقات تفسیر قرآن، تجلیل از حفاظ قرآنی و راه اندازی ۸ مؤسسه و خانه قرآن در مناطق شهری و روستایی از جمله فعالیت های مهم اداره تبلیغات اسلامی گناباد در حوزه قرآنی می باشد.

رحمانی احداث خانه عالم را یکی ماموریت های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: با حمایت مالی سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری خیرین تاکنون ۲۱ خانه عالم در مناطق روستایی احداث و ۵ خانه عالم نیز در حال احداث می باشد.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار گنالباد دارای خانه عالم می باشند، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای احداث خانه عالم در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار بودجه در نظر می گیرد ولی ۲۰ روستای گناباد نیازمند خانه عالم هستند اما به دلیل داشتن جمعیتی زیر ۲۰۰ خانوار امکان ساخت خانه عالم توسط این سازمان مقدور نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گناباد وجود تنها مدرسه پسرانه صدرا خراسان رضوی در گناباد را یکی از ظرفیت های شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: مدرسه صدرا گناباد در رشته معارف و علوم اسلامی در سال تحصیلی کنونی ۳۰ دانش آموز داشته است که اگر این مدرسه دارای خوابگاه باشد، تعداد استقبال کنندگان از این مدرسه از روستاها و حتی شهرهای خراسان رضوی افزایش می یابد.

رحمانی ادامه داد: یکی از مشکلات بنیادین این مدرسه، نداشتن ساختمان مستقل بود که خوشبختانه عملیات احداث ساختمان این مدرسه در ۲ طبقه آغاز و با تامین حدود ۷ میلیارد ریال اعتبار یک طبقه این مدرسه به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.