واشینگتن: پیامد اقدامات کره شمالی شدید خواهد بود

دولت آمریکا نقض الزامات بین المللی از سوی کره شمالی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه گفت اقدامات کره شمالی باعث می شود عزم جامعه جهانی برای مقابله با اقدامات تحریک کننده این کشور جزم تر شود.

جاش ارنست درباره اقدامات اخیر کره شمالی در آزمایش موشکی گفت: آمریکا به شدت اقدامات تحریک کننده دولت کره شمالی را در نقض آشکار الزامات بین المللی خود محکوم می کند. ارنست افزود: باور ما این است که نتیجه این اقدامات تحریک کننده باعث جزم تر شدن عزم جامعه جهانی خواهد بود که به شدت از اقدامات کره شمالی نگران است.

ارنست افزود: به مذاکرات خود با چینی ها و روسها درباره فشارهای بیشتری که می توان بر کره شمالی وارد کرد، ادامه می دهیم. موضوع اساسی در این میان ادامه همکاری با متحدان و شرکایمان برای مقابله با این تهدیدهای بی ثبات کننده در شمال شرق آسیاست.

ارنست درباره اظهارات پوتین درباره لزوم افزایش آمادگی رزمی روسیه برای مقابله با تهدیدهای ناتو گفت: همواره گفته ایم که ناتو، اتحادی دفاعی است و این اتحاد برای امنیت ملی آمریکا ضروری و بخشی عمده از سیاست امنیت ملی ما به شمار می آید.

اینها متحدان و شرکایی هستند که نه فقط برای افزایش امنیت آمریکا و اروپا همکاری می کنند بلکه برای مقابله با دیگر رویدادها در سراسر دنیا مانند اوضاع جاری در افغانستان همکاری می کنند.

سخنگوی کاخ سفید همچنین ضمن نامناسب خواندن اتهام های ترامپ به هیلاری کلینتون، درباره فراز و فرودهای قانونی در کنگره آمریکا درباره اصلاح قانون حمل سلاح گفت: موضع دولت در این خصوص روشن است، از دیدگاه ما کسانی که مشکوک به داشتن ارتباط های تروریستی هستند نباید مجاز به خرید سلاح باشند. متاسفانه جمهوری خواهان ادامه روند این قانون را مسدود کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار