کارتر: قلدری روسیه نخستین چالش ماست/ با نفوذ ایران در منطقه مقابله می کنیم!

وزیر دفاع آمریکا با بیان این که این کشور با پنج چالش در سال جاری روبروست، روسیه، چین و ایران را از جمله این چالش ها برشمرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اشتون کارتر وزیردفاع آمریکا طی سخنانی در مرکز نیو امریکن سکیوریتی واشینگتن بار دیگراز پنج چالش آنی سخن گفت که این کشور در سال جاری با آن روبروست و کشورهای روسیه، چین و ایران را از جمله این چالش ها برشمرد.

نخستین چالش پیش روی آمریکا را روسیه خواند و افزود: ستیزه جویی و قلدری روسیه به ویژه در اروپا نخستین چالش ماست. سپس اداره کردن تغییر پرشتاب در منطقه مهم آسیا اقیانوس آرام در رده دوم قرار دارد جایی که چین در حال پیشرفت است اما این پیشرفت نیز ستیزه جویانه است.

 تقویت توان دفاع موشکی و بازدارندگی در رویارویی با اقدام های تحریک آمیز کره شمالی و تهدیدی که متوجه هم پیمانان ماست سومین چالش به شمار می آید. زیر نظر داشتن ستیزه جویی و نفوذ  بدفرجام ایران در منطقه خلیج فارس چهارمین و شتاب بخشیدن به نبرد با تروریسم و داعش پنجمین چالش های پیش روی آمریکا در سال جاری هستند.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد از آنجا که واشنگتن در روابط با دیگر کشورها مواضع اصولی و استاندارد دارد شمار دوستانش در دنیا بسیار بیشتر از چند مورد دشمنی و خصومت است.  

اشتون کارتر با اشاره به توافق هسته ای با ایران این توافق را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خوب توصیف کرد اما مدعی شد: نگرانی ما درباره دیگر رفتارهای ایران همچنان پابرجاست.

وی افزود: اقدام هایی که ایران در جهت بی ثبات سازی منطقه در دستور کار دارد وزارت دفاع را بر آن داشته است تا با قدرت در زمینه سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای مقابله با نفوذ بدفرجام ایران گام بردارد و بر تعهد آهنین ما به امنیت هم پیمانانمان در منطقه به ویژه اسرائیل تاکید ورزد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۱ تير ۱۳۹۵
ایران باید اقتدارشرا بیشتر کند
-
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۱ تير ۱۳۹۵
شکست دواعش نتانیاهو را دیوانه کرده کارتر زیر فشار صهیونیستها هذیان میگوید. مرگ اذناب شیطان نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۱ تير ۱۳۹۵
به روسیه میگه قلدر
روسیه که تو منطقه خودش عرض اندام می کنه
یکی نیست بگه پدر سوخته قلدر تویی که از اون وره دنیا اومدی تو منطقه خاور میانه تعیین تکلیف می کنی.
انگار غیر از اینا هیچ کشوری منافعی نداره حتی تو زمین خودش!!!!
هر چی قتنه و بی ثباتیه از نیرنگ ایناست بعد میگن ایران تو منطقه نا امنی ایجاد می کنه.
نمیگن ایران در مقابل مواد مخدر از مرزهای شرقی هزینه می کنه و می جنگه
نمیگن ایران در مقابل القاعده و داعش جنگ می کنه
هر چند ایران هم منافع خودشو داره و به کسی ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۱ تير ۱۳۹۵
ببین مردک خفه میشی یا اینکه خودم بیام و خفت کنم؟ خیلی حرف میزنی و کری میخونی.انگار نمیدونی که ایران در طول تاریخ چند هزار سالش حتی یک بار هم سر خم نکرده و مردم ایران در غیرت و وطن پرستی همیشه اولین و بهترین بودن؟ برو و این واق واق هات رو جای دیگه ای بکن چون اینجا کسی برای شماها حتی تره هم خورد نمیکنه.مردک گاو چرون تازه به دوران رسیده.تو هنوز خیلی زوده که بتونی ایران و ایرانی رو بشناسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۱ تير ۱۳۹۵
همه دنیا چالش شما دیکتاتور های کثیف خون خوار خون اشام داعش پرست هست و تا دنیا رو نابود نکنید خوی کثیف شیطانی تان آرام نمی گیرد . بی نهایت مرگ بر امریکای جنایتکار داعش پرست و بی نهایت مرگ بر اسراییل خون آشام خون خوار داعش پرست . ملت ایران و ملت های دیگر بیدار هستند و بلایی سرتون بیاریم که آن سرش ناپیدا باشد ای دراکولاها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۱ تير ۱۳۹۵
هر جا ضرر داشته باشن اون کشور براشون میشه چالش . اینا از پیشرفت نظامی پر شتاب این سه کشور میترسن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۱ تير ۱۳۹۵
مرگ بر صهیونیسم فراماسون به . به حول قوه ی الهی این بار ماسون ها به جای در بند بودن گردنشان زده خواهد شد ! انشاالله . اللهم عجل لولیک الفرج
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۱ تير ۱۳۹۵
آمریکای جنایتکارهیچ غلطی نمیکنه مگرمابسیجیان مردیم .مرگ برآمریکا انگلیس اسرائیل .ایندفعه دیگه مسئولان ماهوشیاران چون مسلمان ازیک سوراخ یکدفعه گزیده میشه که دربرجام گزیده شدیم اگر5+1دیگه درپیش باشه که نخواهدبودحواسشون جمعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۱ تير ۱۳۹۵
ان شاء الله همین چالش ها شما را گور به گور می کند . خوک های کثیف!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۱ تير ۱۳۹۵
خودتون از همه بی منطق تر قلدرتر و موذی ترینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۱ تير ۱۳۹۵
زر زر زر زر زر زر ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۱ تير ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکای ارائه دهنده سلاح های مخرب و غیر متعارف به کشورهای کفر و ملحد وهابی همچون عربستان و داعش (دلار آمریکا علیه شیعه )که لکه ی ننگی برای آنها در منطقه است .در مقابل آمریکا نباید سر فرود بیاوریم که عهد شکن است .در مورد هسته بایستی ما به کار مان ادامه دهیم تا مقابله ای با عهد شکنی آمریکا گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۱ تير ۱۳۹۵
به اين ميگن منطق جاه طلبانه كه از باباى انگليسيشون بهشون به ارث رسيده. قلدرى آمريكا هم اولين چالش كل مردم جهان هست، در داخل آمريكا هم مجسمه آزادى اسير قدرت پول و كاپيتاليسم هست. غير قابل اعتمادترين آدمهاى دنيا آمريكاييها و انگليسيها هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۱ تير ۱۳۹۵
بر بخواب بابا بدو بدو كه تو هم مثل روساي كپكت حسابي اوسگول شدي.... بابا چند دفعه به شما بگوييو اينجا ايران است... نه كشورهاي عربي بي خاصيت خليج فارس يا اطراف خاورميانه البته منظوره به آنهايي است كه حسابي سرشان با شما در آخور گرم است.
آخرین اخبار