ارائه خدمات آموزشی به 400 هزار دانش آموز پناهنده

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از خدمات آموزشی ارائه شده به 400 هزار دانش آموز پناهنده خبر داد.

 شاهین نوش آبادی معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،با بیان این که ایران یکی از بزگترین کشورهای پناهنده پذیر به شمار می رود، اظهار داشت:موضوع آموزش فرزندان پناهندگان از مهم ترین نیازهای آن ها است که نظام آموزش ایران با پذیرش و ثبت نام تمام دانش آموزان دارای مدارک مجاز اقامتی، هویتی و فاقد مدارک لازم  این دغدغه را مرتفع کرده است.

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایران تنها کشور پذیرنده دانش آموزان فاقد مدرک اقامتی و هویتی بعنوان یک اقدام انسان دوستانه است، گفت: پرورش مسایل آموزش بسیار حایز اهمیت بوده و نباید دانش آموزی از سواد و آموزش بی بهره بماند.

وی عنوان کرد: 384 هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس دولتی در حال تحصیل هستند که در سال تحصیلی 95-94 بالغ بر 360 هزار دانش آموز پناهنده افغانستانی مجاز و 36 هزار دانش آموز پناهنده فاقد مدارک مجاز اقامتی و هویتی پذیرش شد که همانند دانش آموزان ایرانی در مدرسه آموزش های لازم را دیدند.

نوش آبادی در ادامه بیان کرد:مجموعا حدود 400 هزار دانش آموز پناهنده افغانی،عراق،سوریه و پاکستان و 17 ملیت متفاوت در 25 هزار مدرسه کشور مشغول به تحصیل هستند که همانند دانش آموزان ایرانی سیاست های آموزشی،سیاسی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش را دنبال می کنند.

معاون امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:عدم وجود تبعیض بین دانش آموزان ایرانی و اتباع خارجی برای ایجاد روابط دوستانه و اتحاد و وحدت از سیاست های وزارت آموزش و پرورش است، همچنین یکپارچه سازی در آموزش و مسائل فرهنگی و تربیتی از مشکلات تفاوت های فرهنگی می کاهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.