برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان با حضور 40 کشور اسلامی و غیر اسلامی

مدیر کل مرکز قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از جزئیات مسابقات و فعالیت‌های مشارکتی‌ قرآنی برای دانش آموزان و فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا مسیب‌زاده مدیر کل مرکز قرآن عترت و نماز وزارت آموزش پرورش امروز در نشست خبری با موضوع سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش‌آموزان اظهار داشت: بالغ بر 126 مدرسه در 85 کشور با ظرفیت 14 هزار دانش‌آموز داریم که فعالیت‌ها و مسابقات قرآنی را ویژه این افراد در نظر گرفتیم، مشارکت تیم‌‌های توسعه قرآنی به تولید 6 اثر قرآنی انجامید که قرآن همراه، منتخب آیات و توضیح آیات به همراه 604 عنوان مطلب و پرسش، 60 هزار نسخه نرم‌افزاری، مجموعه 4 جلدی صحیفه سجادیه‌ نهج‌البلاغه و قرآن کریم و قلم هوشمند قرآنی از جمله آن‌ها است.

نوش‌آبادی معاون مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: تولید محصولات قرآنی در راستای رسیدن به اهداف اسلامی دانش‌آموزان است همچنین امسال پس از 10 سال قرآن با ترجمه‌های دانش‌آموزی و آثار قرآنی در اختیار آنان قرار گرفت.

نوش‌آبادی عنوان کرد: ارسال این آثار به مدارس خارج از کشور برای مرتفع شدن شبهات‌ ضد‌اسلامی در نظر گرفته شده که توجه ویژه به محتوا و آموزش قرآنی گامی برای تحت‌الشعاع قرار دادن زندگی فردی و اجتماعی است.

مسیب‌زاده گفت: فعالیت‌ها و مسابقات در سه اصل تدوین شده که محوریت مدرسه، فراگیری در حین اثربخشی و توسعه مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی از جمله آن‌ها است.

مدیر کل مرکز قرآن، عترت و نماز با اشاره به برنامه‌های ویژه سال آینده گفت: طرح الگوی تلاوت و تلاوت‌های تقلیدی، توانمند‌سازی مراکز با حضور بیش از 700 مسئول پرورشی، نشریه‌های تربیت قرآنی و تولید محتوای 18 گانه از جمله برنامه امسال است.

وی در ادامه بیان کرد: امسال برای اولین بار مسابقات قرآن، عترت و نماز برای همکاران فرهنگی برگزار می شود که در چهار رشته مسابقات قرآن، قرائت و حفظ، روش تدریس احکام و عترت در نظر گرفته شده همچنین تولید کتاب‌های امام‌شناسی، اعزام 9 هزار مبلغ دینی و برگزاری مسابقات در سطح کشوری از دیگر برنامه‌ها است.

مسیب‌زاده تصریح کرد: طرح هادی نیز از دیگر برنامه‌های که در دستور کار قرار دارد در این طرح تمام دانش‌آموزان آموزش‌های عملی دین را در قالب اردوهای دانش‌آموزی می‌بینند، افزایش رشته‌های ترتیل‌خوانی و آموزش نیز در راستای اجرایی شدن بهتر برنامه‌ها است.

مسیب‌زاده با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزان از 25 تیر ماه تا 28 تیر ماه برای دانش آموزان پسر و از 29 تیر تا اول مرداد برای دانش آموزان دختر در مشهد است، اظهار داشت: مسابقات آوایی نیز در همدان برگزار شده که از 3 تا 6 مرداد برای پسران و از 6 تا 9 مرداد برای دختران اجرا و مسابقات فرهنگیان نیز از اول تا 4 شهریور ماه برگزار می‌شود.

مدیر کل مرکز قرآن، عترت و نماز گفت: 55 درصد از افراد را دانش‌آموزان دختر و 45 درصد را دانش‌آموزان پسر تشکیل می‌دهند که برای آن‌ها 4 برنامه‌ محوری در نظر گرفته شده و در دستور کار قرار دارد که تدوین کتاب آیات و افزایش 50 مرکز دارالقرآنی‌ نیز از جمله این فعالیت‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه به اینکه در استان‌های مختلف با مشکلاتی در خصوص برگزاری مسابقات مواجه بودیم ولی سازمان اوقاف و ستاد عالی مسابقات همکاری خوبی را در این راستا داشته‌اند گفت: باید توجه داشت که ایجاد یک بستر فرهنگی مناسب زمان‌پذیر است که امیدواریم مشکلات به مرور مرتفع شود.

مدیر کل مرکز قرآن عترت و نماز بیان کرد: امسال 40 کشور اسلامی و غیر اسلامی در این مسابقات شرکت می‌کنند که برگزاری آن برای نیمه دوم سال جاری پیش‌بینی شده است.

توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مدارس خارج از کشور 
در ادامه حمیدرضا کفاش‌ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اقدامات این معاونت در زمینه توسعه کتابخانه های خارج از کشور،اظهار داشت: توسعه و تجهیز کتابخانه‌های مدارس خارج از کشور با مشارکت معاونت پرورشی و وزارت ارشاد انجام شده که اقدامات لازم برای این امر از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان تیر ماه انجام می‌شود که نتایح آن درپایان تیر ماه همراه با کتاب های درسی در اختیار دانش آموزان مدارس خارج از کشور قرار داده می‌شود.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار