شیراز؛

آیین کوچه گردان عاشق + تصاویر

همزمان با دومین شب از لیالی قدر، آئین کوچه گردان عاشق در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دبیر جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی شیراز گفت: کوچه گردان عاشق، از قدیمی ترین طرح جمعیت مستقل امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) است که از سال ۱۳۷۸ تاکنون بی وقفه برگزار شده و با گذشت بیش از ۱۵ سال، حالا به یک آیین فراگیر تبدیل شده است.
آیین کوچه گردان عاشق + تصاویر
موژان انصاری با اشاره به اینکه تأمین نیازهای غذاییِ حیاتی خانواده های محروم در ماه مبارک رمضان، شکل اجرایی این طرح را تشکیل می دهد ادامه داد: در این طرح، کیسه های مایحتاج مورد نیاز یک ماهه هزاران خانواده محروم در شب های قدر توسط دانشجویان و مردم، تهیه و به درِ خانه های آنها برده می شود؛ و این حرکت در واقع به پیروی از کوچه گردی های عاشقانه مولا علی(ع) و سیره عملی زندگی ایشان در یتیم نوازی و مهر به همنوع، انجام می شود.  
وی افزود: جامعه هدف این طرح را خانواده های نیازمند که به دلیل فقر، قادر به تأمین نیازهای اولیه زندگی خود از جمله غذا نیستند، تشکیل می دهند.
موژان انصاری بیان کرد: با توجه به هدف جمعیت مبنی بر توسعه روستایی و امداد رسانی به مناطق حاشیه، جمعیت شیراز 10 منطقه و روستا را پس از 3 ماه شناسایی و بررسی، انتخاب و در این مناطق به تعدادی از خانواده های نیازمند کمک کرد.
آیین کوچه گردان عاشق + تصاویر
دبیر جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی شیراز اظهار کرد: در بررسی میدانی در مناطقی از شیراز، از میان بیش از 500 خانواده ای که شناسایی شدند، سیصد خانواده مشمول طرح کوچه گردان شناخته شدند که مشکلات اصلی این خانواده ها فقر اقتصادی و اعتیاد گریبانگیر خانواده معرفی شد .
موژان انصاری تصریح کرد: کاهش سطح رفاه در جوامع هدف ما تحصیل، خدمات درمانی و تغذیه کودکان را در ابتدا نشانه رفته که موجب ترک تحصیل کودکان، پیگیری نشدن مسائل حاد پزشکیشان و حذف وعده های غذایی خالی شدن سفره و در نتیجه سو تغذیه کودکان می شود.
آیین کوچه گردان عاشق + تصاویر
وی گفت: آیین کوچه گردان عاشق هر ساله در شب قدر و همزمان با شهادت حضرت علی (ع) به پیروی از سیره عملی ایشان برگزار می شود.
موژان انصاری افزود: امسال نیز در حدود 1 هزار نفر در این طرح حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: کیسه های اهدایی شامل مایحتاج غذایی 1 ماه خانواده ها است و اقلامی از جمله برنج، گوشت، مرغ، ماکارونی در آن قرار داده شده بود.
انصاری اظهار کرد: تمام اقلام و بسته ها به کمک مردم شیراز و با همت آنها به صورت نقدی و غیر نقدی تهیه شد.
هر ساله جمعیت امام علی با شروع ماه مبارک رمضان، مردم را دعوت به مشارکت در تهیه این اقلام و سپس بسته بندی و پخش آنها می کند.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: آیین ، کوچه گردان ، عاشق ، علی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.