بان کی مون: توافق تل آویو و آنکارا نشانه امید بخشی برای خاورمیانه است

دبیر کل سازمان ملل از توافق رژیم صهیونیستی و ترکیه استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون -- دبیر کل سازمان ملل متحد -- امروز توافق میان رژیم صهیونیستی و ترکیه را نشانه امید بخش برای خاورمیانه توصیف کرد. 

بان کی مون به سرزمین های اشغالی سفر کرده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد در اظهاراتی در تل آویو بر مبارزه قاطع با تروریسم و خشونت و ترویج تفرقه تاکید کرد.

 بان کی مون در اظهارتی در دانشگاه تل آویو گفت هرگز در طول سال هایی که دبیر کل سازمان ملل متحد بوده ام به این اندازه شاهد نیروهای قدرتمند در جامعه نبوده ام که مردم را به تنفر و انزجار از یکدیگر تشویق کنند و خود از ناامنی و تفرقه حاصل از آن بهره برداری کنند و ترس را در جامعه ترویج دهند. آنها مردم را به انزوا طلبی دعوت می کنند. آنها می گویند مانع و دیوار بسازید. آنها می گویند فقط راه ما درست است و هیچ راه دیگری درست نیست و باید راه ما را بپذیرید. بزرگترین تقابل و رویارویی ، نبرد برای تسخیر اذهان و فکر مردم است. در یک طرف کسانی هستند که می خواهند جهان را به ما و آنها تقسیم کنند. در طرف دیگر کسانی هستند که در کلمات منشور بشری، انسانیت را این گونه می بینند که هر کدام از ما یک ملت هستیم و ما ملتها را تشکیل می دهیم. این مبارزه ای است که ما نگهبانان نباید در آن شکست بخوریم. 

دبیر کل سازمان ملل متحد در ادامه افزود اجازه ندهید تندروها در هر دو طرف بیشتر از این به اختلافات و جنگ و درگیری ها دامن بزنند. رهبران فلسطینی و اسرائیلی باید علیه تروریسم، خشونت و تحریک به خشونت محکم بایستند. ما به فکر و عمل خلاقانه و نوآورانه نیاز داریم تا دیوارهای بی اعتمادی را فروبریزیم. من از شما می خواهم به ما در تحقق صلح، تفاهم و آشتی برای جهانی بهتر کمک کنید. 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار