امانی:

به محض کامل شدن لیست بدهی‌ها آن را به شورا تقدیم می کنیم

معاون شهردار تهران گفت: شهرداری تهران به محض تکمیل لیست بدهی خود به پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی آن را به شورا تکمیل خواهد کرد.

به محض کامل شدن لیست بدهی‌ها آن را به شورا تقدیم می کنیم /بررسی هزینه صورت وضعیت‌ها
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفتاد و یکمین جلسه رسمی شورای شهر در پاسخ به تذکر حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر مبنی بر این که شهرداری تهران ریز هزینه‌های شهر آفتاب را اعلام نمی‌کند، اظهار داشت: بنده در چند هفته گذشته در خصوص این موضوع صحبت و اعلام کردم که در 15 بهمن ماه سال گذشته اصلاحیه تکمیلی اعتبارات شهر آفتاب به مبلغ 180 میلیون تومان به ما ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در پی آن شهرداری تهران، لایحه‌ای به شورای شهر آورد که شورا نیز آن را به تصویب رساند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب حدود 40 روز گذشته در اردیبهشت‌ ماه افتتاح و به اتمام رسیده است، افزود: در حال  حاضر برخی از پیمانکاران صورت جلسه خود را به ما نداده‌اند به همین دلیل ما نمی‌توانستیم ریز هزینه‌ها را به صورت ناقص به شورا اعلام کنیم.

امانی ادامه داد: اگر ریز هزینه‌ها  به صورت کامل در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد قطعاً آن را به شورا اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های انجام شده در پروژه شهر آفتاب را باید به صورت کامل بررسی کنیم، تصریح کرد: سازمانی آماده شده که میزان هزینه‌ها را از سال 89 تا پایان سال 94 نشان می‌دهد و به نحو تکمیل این جدول آن را به شورا تقدیم خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران تأکید کرد: بنده بارها اعلام کرده‌ام که تذکر زمان ندارد، چرا که ما باید بر اساس اسناد و مدارک صحبت کنیم.

امانی در ادامه با اشاره به بدهی شهرداری تهران به پیمان‌کاران افزود: شورای شهر طرح یک فوریتی را در صحن شورا به تصویب رساند که در آن مقرر شد شهرداری تهران طی یک ماه آینده باید نصف کامل بدهی خود را به پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام کند.

وی خطاب به حکیمی پور گفت: از این طرح تنها دو روز گذشته و شهرداری تهران 28 روز فرصت دارد که لیست بدهی خود به پیمانکاران را به شورا تقدیم کند.

**امانی:احداث بیمارستان تنها برای کارکنان شهرداری تهران نیست

بررسی لایحه تملک و احداث بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری تهران مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و در این خصوص حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ردیف بودجه برای خرید بیمارستان دارای شرایط استاندارد برای کارمندان شهرداری دیده شده به همین دلیل نیازی به بررسی مجدد این لایحه نیست. 
 
محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این لایحه گفت: ‌کار شهرداری تهران پاکسازی شهر و بهبود وضعیت ترافیکی است به همین منظور بنده براین باورم که اداره بیمارستان جز وظایف شهرداری محسوب نمی‌شود.  
 
رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این لایحه تاکید کرد‌: برای تعیین بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری باید نکاتی را مد نظر قرار داد خرید بیمارستان آماده به دلیل ارزش بودجه بالا مقرون به صرفه نیست اما اگر شهرداری تهران بخواهد اسکلت بیمارستانی را خریداری کرده و از ابتدا آن را بسازد این موضوع مورد قبول است. 
 
وی اضافه کرد:‌ اگر قرار باشد بیمارستانی توسط شهرداری تهران احداث شود جز منابع شهر تهران محسوب می شود و بدون شک شورا اجازه فروش آن را نخواهد داد. 
 
ناصر امانی معاون برنامه ریزی و توسعه امور شورای شهرداری تهران در خصوص احداث و تملک بیمارستان ویژه کارکنان شهرداری تهران اظهار داشت: بیشتر اعضای شورا موافق احداث این بیمارستان هستند و در خصوص این امر نیز انتقاداتی وجود دارد که شهرداری آن‌ها را پیگیری خواهدکرد. 
 
وی با بیان اینکه کمیسیون بودجه ردیفی را برای تملک این بیمارستان در نظر گرفته است، افزود: به همین منظور نیازی به آوردن لایحه جدید برای تملک این بیمارستان نداریم. 
 
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران بیمارستان آماده بخرد گفت:‌ در حال مذاکره هستیم تا اسکلت یک بیمارستان آن هم به صورت تهاتر و صرف حداقل اعتبارت خریداری شود. 
 
امانی با بیان اینکه تنها استفاده کنندگان این بیمارستان کارکنان شهرداری تهران نخواهد بود، تصریح کرد: ‌شهردای تهران در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه در پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها دچار مشکلاتی است که با احداث این بیمارستان می‌توانیم آن را حل کنیم. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار