انیمیشن هنر و صنعتی است که در ایران مورد غفلت است

سرپرست نویسندگان انیمیشن «گردان موتور سواران» گفت: انیمیشن هنر و صنعتی است که متاسفانه به اهمیت آن دیر در ایران پی برده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا موسوی سرپرست نویسندگان سریال انیمیشن «گردان موتورسواران» با اشاره به پایان نگارش مرحله سکانس لیست این اثر گفت: سکانس-لیست ها نوشته و به مرکز فیلمنامه نویسی ارائه شده که در صورت تایید آن ها شروع به نوشتن فیلمنامه می کنیم که تنها  دیالوگ ها و شرح صحنه ها مانده است.   
 
وی درباره زمان بندی نگارش متن این سریال افزود: قبل از عید بود که نگارش این سریال آغاز شد. در چند نوبت سیناپس ها را نوشتیم و ناظران کیفی مرکز هم تغییراتی را اعمال کردند و در مجموع به جمع بندی واحدی رسیدیم. بعد از آن نگارش سکانس لیست های 50 قسمت به پایان رسید که پس از بازبینی مرکز دیالوگ ها نوشته خواهد شد.   
 
این نویسنده درباره داستان این سریال بیان کرد: «گردان موتور سواران» درباره نوجوانانی است که علاقه زیادی به موتورسواری دارند و در بازه زمانی جنگ تحمیلی تا آزادسازی خرمشهر به موضوعات و شرایط دفاع مقدس می پردازد. این نوجوانان موتور سوار گردانی را به سفارش شهید چمران تشکیل می دهند و در موفقیت بسیاری از عملیات ها نقش کلیدی ایفا می کنند.   
 
وی درباره گروه مناسب سنی مخاطبان این اثر عنوان کرد: فضای کار کمی پسرانه است. زیرا از نظر محوریت موضوعی، درباره موتور سواری و شخصیت های  اصلی آن پسران نوجوان هستند. بنابراین می تواند برای مخاطبان بزرگسال هم مناسب باشد. ضمن این که موضوع جنگ تحمیلی موضوعی عام است و می تواند از هر سنی مخاطب داشته باشد.   
 
موسوی درباره رویکرد مرکز گسترش فیلمنامه نویسی به نگارش انیمیشن گفت: مرکز گسترش فیلمنامه نویسی از ابتدای سفارش این سریال به ما تاکید داشت که از فیلمنامه هیچ چیزی کم نگذاریم  و این برای ما ارزشمند بود که این مرکز در این زمینه آنقدر تمرکز کیفی دارد. ما نیز به تبع سعی کرده ایم فیلمنامه ای غنی بنویسیم.راستش وقتی پیشنهاد نوشتن این متن از سوی مرکز گسترش فیلمنامه نویسی به گروه ما داده شد ابتدا دلسرد بودیم و فکر کردیم شاید این هم یکی از پروژه های انیمیشنی است که به نتیجه نمی رسد. اما در ادامه مرکز توانست به ما راهنمایی های زیادی بدهد و ما حین کار از راهنمایی و نظرات کارشناسان آن ها آموزش می دیدیم . اگر نگارش فیلم نامه انیمیشن توسط این مرکز یک اتفاق ادامه دار باشد و از این ژانر حمایت شود، هم می توان فیلمنامه های قوی نوشت و هم بسیار راحت ایده های مورد نظر را اجرایی کرد. چرا انیمیشن در ایران نباید حرف اول را بزند و صادر شود و سفارش از کشورهای دیگر بگیرد؟!  
 
وی درباره اهمیت و ضرورت توجه به انیمیشن به عنوان یک صنعت سودآور توضیح داد: انیمیشن هنر و صنعتی است که متاسفانه به اهمیت آن دیر در ایران پی برده شده است. یک صنعت تجاری است که در دنیا سرمایه های عظیمی را جا به جا می کند. چنانچه ژاپن بر این صنعت حتی به جای نفت تمرکز کرده است.  موسوی از احتمال نگارش فصل دومی برای این سریال خبر داد و خاطر نشان کرد: به دلیل این که انیمیشن «گردان موتور سواران» تنها برهه ای از جنگ را تا زمان آزاد سازی خرمشهر به تصویر می کشد و به دلیل طولانی شدن قصه نتوانستیم به ادامه آن هم بپردازیم، دوستان مرکز گسترش فیلمنامه نویسی نظرشان این بود که سریال می تواند فصل دومی هم داشته باشد.   
 
گفتنی است؛ انیمیشن «گردان موتور سواران» در 50 قسمت 20 دقیقه ای به روش کارگاهی در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی به نگارش در می آید.  زهرا موسوی سرپرست نویسندگان این اثر است و شهاب الدین شهابی، سهند جعفری زاد، نیلوفر طاهری به عنوان نویسنده او را همراهی می کنند.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار