رشادت‌ خلبانان هوانیروز در انیمیشن «شجاعان» به نمایش در می‌آید

زرین‌آبادی گفت: «شجاعان» با الهام گرفتن از زندگی خلبانان هوانیروز صحنه‌های جنگی را در غالب انیمیشن برای نوجوانان به تصویر می‌کشد.

سیاوش زرین آبادی، نویسنده و کارگردان انیمیشن «شجاعان» در گفتگو با خبرنگار  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: «شجاعان» انیمیشنی سه بعدی است که به رشادت و قهرمانی‌های خلبانان هوانیروز می پردازد و ماموریت‌های جنگی و امدادی مختلف و قهرمانانه خلبانان را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: این مجموعه داستان زندگی قهرمانان خلبانان کشورمان است که با الهام گرفتن از رشادت‌هایشان به خلق این مستند پرداختیم و سعی کردیم با استفاده از جلوه‌های ویژه این اثر علاوه بر سرگرمی مخاطبان آموزه‌های خوبی را برای آنان در پی داشته باشد.

زرین آبادی در مورد قابلیت‌های این انیمیشن بیان کرد: از آنجایی که موضوع جنگ و کنش و واکنش صحنه های جنگ از اهمیت بالایی برخوردار بود و باید این صحنه ها به شکلی ساخته می‌شد که قابل باور برای مخاطبان باشد، این ریزه کاری‌ها کار ما را دشوار می‌کرد.

این کارگردان خاطرنشان کرد: زمانی که هلکوپترها با یکدیگر برخوردمی‌کردند یا درگیر می‌شدند، از دشوارترین قسمت‌هایی بود که کار را برایمان سخت می کرد و همچنین سه بعدی بودن آن که علاوه بر جذاب‌تر شدن کار نیازمند حساسیت بالاتری بود که به لطف خدا توانستیم به خوبی از عهده آن بر آییم.

وی خاطرنشان کرد: این مستند در چهار فصل و در 52 قسمت 20 دقیقه‌ای تهیه و تولید شده که البته فصل‌های دیگر آن از شبکه دو و پویا پخش شده است. فصل پایانی را تحویل داده‌ایم و منتظر مشخص شدن زمان پخش آن هستیم.

گفتنی است در انیمیشن «شجاعان» افرادی از جمله حیدریان نویسنده ، مهندس بهزاد رجایی پور مدیر فنی و سرپرست متحرک سازی ، مهدی موحد مدیر هنری و طراح فضا، پیروز ارجمند موسیقی، حمیدرضا آشتیانی پور سرپرست گویندگان ، آرش قاسمی صداگذار، علیرضا گلپایگانی مدیریت تولید و مجری طرح و دانش گیتی ، مهدی به عنوان نویسنده در کنار سیاوش زرین آبادی حضور داشتند و این انیمیشن در مرکز صبا تهیه و تولید شده است.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.