خرمن مرگبار و قربانیان جاسوسی از تلویزیون پخش می‌شود

به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی دو مستند «خرمن مرگبار» و «مسلمانان قربانیان جاسوسی در آمریکا» در قالب مجموعه مستند «آن روی سکه»، روز سه شنبه از شبکه‌های اول و مستند سیما پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مستند «خرمن مرگبار» که روی آنتن شبکه اول سیما می‌رود، بر اساس روایت شاهدان عینی از کشتار مردم ویتنام و لائوس توسط دولت آمریکا تهیه شده است و به جنایات آمریکا در سال‌های جنگ ویتنام و اثرات باقی مانده آن تا کنون می‌پردازد.
 
در این مستند به وجود هزاران بمب عمل نشده، در جنگل‌های لائوس اشاره می‌شود که تا به امروز سالیانه تعداد زیادی از شهروندان این کشور را به کام مرگ کشانده است. این مسأله به علت گسترده بودن استفاده آمریکا از بمب‌های خوشه‌ای در طی جنگ ویتنام صورت گرفته است.
 
مستند «مسلمانان قربانیان جاسوسی در آمریکا» که به روایت وضعیت مسلمانان آمریکا و تبعیض‌های اعمال شده علیه آنان، می‌پردازد و شیوه‌های اسلام هراسی در رسانه‌های آمریکا و نقش آنها در تحریک گروه‌های افراطی این کشور علیه مسلمانان تشریح می‌کند.
 
مستند مسلمانان قربانیان جاسوسی در آمریکا همچنین اقدامات غیر قانونی پلیس آمریکا علیه مسلمانان را شرح می‌دهد و مستند ساز معتقد است جاسوسی‌های گسترده‌ای که توسط پلیس فدرال آمریکا انجام می‌شود با قوانین حاکم بر آمریکا نیز متضاد است.
 
مستند «خرمن مرگبار» دوشنبه ساعت 16:30 از شبکه اول و 23:05 از شبکه خبر روی آنتن می‌رود. همچنین مستند «مسلمانان قربانیان جاسوسی در آمریکا» در همین روز از ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.