مدیرتولید ویژه برنامه «شب‌های روشن» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«ماه نشان» خادمی آستان رضوی را برعهده دارد

اهتزاز پرچم آقا علی ابن موسی الرضا (ع) است که از جمله ویژگی خاص این برنامه به شمار می آید.

فاطمه حبیبی مدیر تولید و برنامه ریز ویژه برنامه «ماه نشان» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند و جزئیات این برنامه گفت: «ماه نشان» با توجه به تعدد مهمان‌های حاضر در برنامه و پخش آیتم های مختلف با برنامه های سال پیش «شبهای روشن» یک تفاوت عمده دارد. ما در برنامه سالهای گذشته در هر شب از ماه مبارک به فراخور موضوع و مناسبت هر برنامه حضور تعدادی مهمان را در بام «شبهای روشن» با فضایی شادتر با حضور خواننده‌ها، کارشناسان مذهبی و چهره های برجسته شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این برنامه تلویزیونی تنها وجه اشتراکش با «شبهای روشن» و سری برنامه های گذشته آقای ابراهیم پور لوکیشن و فضای پشت بام است و اینکه «ماه نشان» با هدف و فرم محتوایی متفاوت تری به روی آنتن می‌رود. اینکه ما در هر برنامه با محوریت بیان کردن ناهنجاری‌های اجتماعی و فعالیت‌های در این عرصه میزبان مهمان‌هایی می‌شود که خودشان خودجوش دست به اهداف و فعالیتهای اجتماعی زده اند که اغلبشان به همراه خانواده و یا همکارشان در این کار جمعی به برنامه می آیند.

مدیر تولید برنامه تلویزیونی «شبهای روشن» با بیان اینکه اکثر کارهای آقای ابراهیم پور در قالب مستند ترکیبی است، درخصوص ساختار برنامه «ماه نشان» عنوان کرد: این برنامه با توجه به موضوعاتی که دربرمی گیرد و حضور مهمان ها یک برنامه مستند ترکیبی است اما فضای روایی آن بیشتر به آن اشاره شده است.

حبیبی با توجه به تفاوت های یاد شده درخصوص برنامه «شبهای روشن» به قسمت های مختلف ویژه برنامه «ماه نشان» اشاره کرد و گفت: ما در «شب های روشن» نماهنگ و بخش های ثابتی را مرتبط با  موضوع برنامه داشتیم اما در «ماه نشان» تنها بخش هایی برای معرفی مهمان و پشت صحنه هر برنامه داریم  که با توجه به فراخور موضوعیت هر شب قسمتی را در برنامه قرار داده ایم.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی «آبروی کوچه ها» درخصوص نشان مخصوص ویژه برنامه «ماه نشان» اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این برنامه اجتماعی بودن، داشتن روایتگر به جای مجری در برنامه و اهتزاز پرچم آقا علی ابن موسی الرضا (ع) است که از جمله ویژگی خاص این برنامه به شمار می آید. ما در «شبهای روشن» هرشب از بام به سمت حرم رضوی صلوات خاصه آن حضرت را می خواندیم اما در «ماه نشان» نشان خادمی آستان مبارکشان را داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه «ماه نشان» مجری ندارد بلکه روایتگر دارد عنوان کرد: شبکه تلویزیونی افق نسبت به دیگر شبکه های سیما هدف و نوع نگاهش متفاوت تر است و به نوعی مخاطب خاص خودش را دارد، بر اساس همین تصمیمات آقای نوباوه و حاج حسین یکتا به عنوان روایتگر و به نوعی بزرگتر در برنامه حضور دارند.

حبیبی در پایان بابیان اینکه «ماه نشان» تفاوت عمده ای با  «شبهای روشن» دارد در خصوص طراحی تیتراژ این ویژه برنامه تصریح کرد: مهمان های ما آدم های ناشناخته اما فعال حوزه اجتماعی هستند که از کوچه پس کوچه های شهر های ایران می آیند و بر همین اساس داستانی را برای مخاطبان بیان می کند.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار