پرواز نخستین هواپیمای مسافربری ساخت چین در آسمان این کشور

نخستین هواپیمای ساخت چین، فعالیت خود را در آسمان این کشور آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ نخستین هواپیمای مسافربری ساخت چین، روز سه شنبه اولین پرواز مسافربری خود را بر فراز آسمان های این کشور انجام داد. این هواپیما در این سفر 70 مسافر را میان دو شهر چین انتقال داد.

شرکت تجاری هواپیمایی چین "کومک"، سازنده این هواپیما، اولین پرواز مسافربری آن را موفقیتی بسیار بزرگ خواند. نخستین پرواز مسافربری هواپیمای ARJ-21 دو ساعت و 12 دقیقه زمان برد. شرکت سازنده آن در بیانیه ای اعلام کرد: "آسمان های چین برای اولین بار به یک هواپیمای ساخت چین خوش آمد گفته اند."

هواپیمای ARJ-21 به منظور رقابت با محصولات کوچک تر شرکت های امبرار برزیل و بمباردیر کانادا ساخته شده است.

مدیرعامل این شرکت چینی اظهار کرد:" شرکت ما به بهبود این محصول و حفظ روند تولید آن به صورت ثابت ادامه خواهد داد. ما می کوشیم این هواپیما را به عنوان یکی از محصولات رده بالای چینی در بازار جهانی ارائه دهیم."

چین در تلاش است تا با تولید هواپیما وارد بازار جهانی این محصولات شود. این شرکت همچنین در نظر دارد در برنامه ای مشترک با روسیه به تولید هواپیماهایی با بدنه پهن تر بپردازد.

با این حال موانعی از جمله نبود امکانات و تجربه کافی، سرعت رشد مورد نظر این شرکت را کاهش داده است. هواپیمای ARJ-21 سال گذشته با دریافت مجوز انتقال مسافران از سازمان هوایی چین، پس از 10 سال تاخیر وارد سرویس دهی شد.

این هواپیما هنوز از سایر سازمان های نظارتی، از جمله اداره هوانوردی فدرال آمریکا، مجوز پرواز دریافت نکرده است. این بدان معنا است که محصول تولید چین به آسمان کشورهایی که این استاندارد را قبول ندارند وارد شود.

کومک اظهار کرده است تاکنون سفارش بیش از 300 فروند از این محصول را از سوی شرکت های هوایی داخلی دریافت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۸ تير ۱۳۹۵
الو با کی کار داری؟نوشته بود شرکت داخلی چین سفارش خرید دادن نه ایران!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۸ تير ۱۳۹۵
اینجا شده ازمایشگاه کارخانه هواپیماسازی کشورهای دیگه
آخرین اخبار