چین بزرگترین اَبَرشهر جهان را احداث می کند+ تصاویر

چین قرار است تا سال 2030، ساکنان 9 شهر مختلف این کشور را به یک اَبَرشهر منتقل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت "تِک اینسایدر" در گزارشی نوشت: از دهه گذشته تاکنون، چین در تلاش بود با ادغام تعدادی از شهرهای بزرگ خود، بزرگترین اَبَر شهر جهان را احداث کند. منطقه "پیرل ریور دلتا" در حال حاضر با 15 هزار مایل مربع مساحت، جمعیتی حدود 57 میلیون نفر دارد. مساحت این منطقه به اندازه ایالت ویرجینیای غربی در آمریکاست؛ اما جمعیت آن 30 برابر ویرجینیای غربی است.

در ادامه این مطلب آمده است: این شهر بزرگ از شهرهای شنژن، دونگوان، هویژو، جوهای، ژونگشان، ژیانگمن، گوانگ ژو، فوشان و ژاوکینگ تشکیل می شود. هر کدام از این شهرها حدود 2 میلیون تا بیش از 14 میلیون نفر جمعیت دارد که چین امیدوار است تا سال 2030 با ادغام این شهرها، بتواند یک کلان شهر قدرتمند با حدود 2 هزار میلیارد دلار خروجی اقتصادی ر تشکیل دهد.

"تک اینسایدر" همچنین نوشت: چین از سالها قبل جمعیت زیادی داشت. در سال 1897، این کشور 363 میلیون نفر جمعیت داشت که حتی از جمعیت کنونی آمریکا نیز 45 میلیون نفر بیشتر است. اوایل دهه 2000 میلادی، تغییراتی شکل گرفت. یک تصویر ماهواره ای ناسا در 30 سال گذشته نشاندهنده افزایش پروژه های زیربنایی این منطقه است. مناطق طوسی رنگ این پروژه های زیربنایی را در چین نشان می دهد. 

چین بزرگترین اَبَر شهر جهان را احداث می کند+ تصاویر

در طول چند سال پس از آن، جمعیت چین به شدت افزایش یافت. در نهایت در سال 2008، دولت چین اعلام کرد قصد دارد این 9 شهر پرجمعیت را به یک ابر شهر بزرگ تبدیل کند.

چین بزرگترین اَبَر شهر جهان را احداث می کند+ تصاویر

برای تبدیل ابر شهر "پیرل ریور دلتا" به واقعیت،  چین ساخت پلها، بزرگراه ها، بیمارستان ها و کارخانه ها را آغاز کرد. درواقع چین برای دستیابی به این هدف می بایست حتی برخی ساختارهای موجود یا فرسوده ی این منطقه را تخریب می کرد. 

چین بزرگترین اَبَر شهر جهان را احداث می کند+ تصاویر
چین بزرگترین اَبَرشهر جهان را احداث می کند+ تصاویرچین بزرگترین اَبَرشهر جهان را احداث می کند+ تصاویر

در ادامه این گزارش آمده است: البته چین با معضل آلودگی هوا نیز مواجه است. این کشور یکی از آلوده ترین ها در جهان شناخته می شود و رودخانه های آن نیز پر از زباله است. اگر چین قصد داشته باشد 80 میلیون جمعیت چند شهر خود را تا سال 2030 به پیرل ریور دلتا منتقل کند، باید بتواند عده زیادی از مردم این کشور را برای جابجایی متقاعد کند.

چین بزرگترین اَبَرشهر جهان را احداث می کند+ تصاویر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کاش مدیرای ماهم مثل چینی ها متخصص وپرتلاش و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۵
از خونه های مهر و 99ساله چه خبر
خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کاش ایران هن به اینجا میرسید با این مهندس های خوبمون
آخرین اخبار