تلاش وتوکل برخدا ،عامل موفقیت ۲۵ ساله دامدار مشهدی + تصاویر

اعتقاد به کسب روزی حلال ، توکل بر خدا وتلاش شبانه روزی یک دامدار متدین و موفق مشهدی را در عرصه اقتصاد موفق نموده است.

جواد نورمندی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: پدرم ۳۰ سال در حرفه ی مرغداری مشغول بود، من نیز از ۲۵ پیش بر روی زمین های پدری در کنار کار کشاورزی به شغل دامداری ومرغداری نیز پرداخته ام وتا کنون بدون گرفتن هیچ گونه وامی با لطف پروردگار خوب پیش رفته ام وامیدوارم همچنان که روز به روز کارم را توسعه می دهم با برکتی که از کسب حلال بدست می اورم نیازمند.

تلاش وتوکل برخدا ،عامل موفقیت ۲۵ ساله یک دامدار مشهدی

گرفتن وام از بانگ ها نشوم، وبه شکرانه ان بتوانم دست بخشی کوچکی از افراد جامعه را که نیاز به یاری ومساعدت افرادی نظیر من را دارند ، بگیرم.

وی در خصوص گاوداری ومرغداری خود افزود:هم اکنون در این دامداری ۳۵۰ راس دام نژاد هشتاین موجود است، که روزانه ۳ ونیم تن شیر سالم تولید می کنند.

جواد نورمندی خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد دانه های روغن مواد تغذیه گاوداری در مزرعه خودمان کشت می شود، بنابراین به لحاظ تغذیه دام ها با مشکل جدی مواجه نیسیم.

وی با بیان اینکه پروانه بهر برداری گاوداری در یک مساحت دو هکتاری تعریف شده است ، تصریح کرد:

در حال حاضر از محوطه وفضای کاربردی گاوداری که مورد استفاده وبهر برداری جدی قرار دارد ، زمینی به مساحت ۵ هزار متر است.

وی ادامه داد: زمین مرغداری نیز در ابعاد ‌ دو هزار متری ساخته شده ولی پروانه بهرداری این مرغداری نیز یک هکتار است.

جواد نور مندی افزود: اکنون ۳۰ هزار قطع مرغ تخم گذار،با میزان تولید روزانه ۲ تن تخم مرغ در این مرغداری وجود دارد.

تلاش وتوکل برخدا ،عامل موفقیت ۲۵ ساله یک دامدار مشهدی

جواد نورمندی با اشاره به ۳۰ هکتار زمین زراعی خود افزود: برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی در نظر دارم با مشارکت وهمکاری یک مهندس مبتکر وخلاق که چندی است موفق به تولید یک کود بیولوژیک شده که قادرست با ان تحویلی شگرف

در عرصه محصولات کشاورزی اروگانیک ایجاد کند ، تلاش می کنیم تا تولیدات کشاورزی این مزارع را به لحاظ غنی بود ومیزان تولید به چندین برابر زمان کنونی ارتقا دهیم.

وی در خصوص مهندس محمود زارعیان گفت: حرکت علمی بی نظیر این کارشناس کشاورزی که جز نخبه های علمی استان است ، می تواند با حمایت های مسوولین بخش کشاورزی استان گامهای بلندی در زمینه پیشرفت وتوسعه کشاورزی ، حمایت های علمی موثر از کشاورزان برای افزایش تولیدات کشاورزی وسلامت محصولات ودر نهایت ایجاد انگیزه وامید در کشاورزان برای استمرار در حرفه کشاورزی وجلوی گیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه کلان شهر مشهد مقدس شود.

این دامدار نمونه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهم ترین دلایل موفقیت من در پیشرفت کار کشاورزی، مرغداری ودامداری این بوده که همواره پدر وبرادران من نیز در کنارم هستند ومشاغل انها نیز مانند

مانند حلقه های یک زنجیر تکمیل کننده کار من هست و یک چرخه تکمیلی را برای دست یابی به هدف مشخص می پیماید.

تلاش وتوکل برخدا ،عامل موفقیت ۲۵ ساله یک دامدار مشهدی

نورمندی ادامه داد: برادرهای من صاحب کارخانجات ادوات کشاورزی وخوراک دام وطیور فعالیت دارند ودر سایه اتحاد و همراهی وهمدلی که بین خانواده بزرگ نورمندی وجود دارد ،همواره گذر از فشارها وبحران های سخت اقتصادی برایم اسان بوده است، بنابراین توصیه می کنم کشاورزان مهربان ودلسوز استان این اصل مهم را در زندگی وکار خود بکار ببرند.

در ادامه گزارش به سراغ یکی از کارشناسان گاوداری رفتم وگفتگوی کوتاهی را با او انجام دادم.

مهندس هادی حسینی کارشناس شاخه علوم دامی در خصوص کیفت شیر گاوداری حاج اقای نورمندی گفت: شیر تولیدی این گاوداری یکی از سالم ترین شیرها در سطح استان است زیرا گاو های این دامداری از بهترین نژاد شیری هستند وبه دلیل تغذیه سالم ومغذی که به

انها داده می شود ونظافت وبهداشت این گاوداری که به بهترین شکل انجام میشود ، وچون مرتب گاو ها ومرغ ها درمرغداری اقای نورمندی تحت دام پزشک های معتبر ومستمر هست از بیماری های که سایر دامداری ها ومرغ داری ها درگیر ان هستند ،

مبرا است که بخش اعظم این شیوی کار به دلیل اعتقادات درست مسوول گاوداری وبکار گیری افراد درست کار است ،

این مجتمع گاوداری ودامداری را از خطرات وضرر های هم صنف های ان دور نگه داشته است.

لازم به یاداوری است : طبق گفته کارکنان گاوداری ، حاج اقای نورمندی برای تمامی کارگران که در مجموعه گاوداری ومرغداری فعالیت دارند امتیازاتی بیشتر از سایر هم صنف های خود قایل است

بطورییکه تمامی کارگران بیمه بوده ومیزان حقوق دریافتی انان ۲۰ درصد بیشتر از قانون کار است وکارکنانی که به همراه خانواده هایشان در محدوده گاوداری ومرغداری زندگی می کنند تمامی هزینه های جانبی زندگی مثل کرایه خونه، هزینه اب ،برق،گاز وتلفن رایگان است.

گفتنی است: حاصل تلاش مدیر گاوداری ، کارگران وکارشناسان علمی این مجتمع دامداری ومرغداری ان است که نان حلال پای سفره ۱۵ خانواده برده می شود.

این در حالی است که خانواده بزرگ نورمندی از برکت عظیم خداوند در کسب شان عطا کرده اقدام به کار های خدا پسندانه نموده وجز خیرین خوب مشهد محسوب می شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار