زنجان؛

امنيت اجتماعی با تعامل همه دستگاه هامحقق می شود

سرپرست معاونت اجتماعي استان ، گفت: امنيت اجتماعی در تعامل دستگاه های دولتی و غيردولتی محقق مي شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ اميدی درمراسم معارفه سرپرست معاونت اجتماعي گفت: اساس همه فعاليت پليس در جامعه بايد بر مبناي احساس آرامش و امنيت در جامعه باشدتا شهروندان بدانند دستان توانمندی در جامعه هستند كه شبانه روز براي امينت و آرامش آنان تلاش می كنند.

وی با تاكيد بر ضرورت مشاركت مردم در برقراري نظم و امنيت اجتماعی، گفت:در حوزه تعاملی پليس و مردم، نظم و امنيت مطلوب و پايدار بدون مشاركت جدي و مسئوليت پذيري آحاد جامعه ، محقق نخواهد شد.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان از امنيت به عنوان يك فرآيند اجتماعي كه حاصل تعامل منطقي و ارتباط چند سويه همه بخش ها و دستگاه هاي دولتي و غيردولتي و افراد جامعه است،ياد كرد و نقش و كاركرد همه گروه ها و افراد جامعه را در آن بسيار مؤثر دانست.

وي در خصوص برقراري امنيت گفت:اگرامنيت نباشد هيچ کار و برنامه ريزی موثری نمي توان انجام داد و در صورت برقراري امنيت، امکان رشد، توليد ، توسعه و ترويج فرهنگ ميسر خواهد شد بنابراين نياز به امنيت يک نياز ضروري، مستمر و دائم و پيوسته است.

اميدی با بيان اينكه بالابردن احساس امنيت در جامعه بسيار مهمتر از وجود امنيت است، پليس نيز در برقراري و حفظ امنيت مطلوب نياز به اين سرمايه اجتماعي دارد.

اين مقام مسئول با تأكيد بر هماهنگي ساير نهادهاي اجتماعي و فرهنگي با پليس در ايجاد فرهنگ جامعه گفت: نهادهای ذيربط مي توانند با برنامه ريزي های منسجم و انجام برنامه هاي مختلف در اين رابطه تأثير گذار باشند.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهي انتظامی استان زنجان دانستنی ها، آگاهي هاي انتظامي و اجتماعي عمومي را مهمترين هدف رويکرد آموزش همگانی در جامعه عنوان كرد و افزود: ارتقاء سطح آگاهي مردم از معضلات و آسيب هاي اجتماعی داراي اهميت ويژه ای است و بايد در اين راستا برنامه ريزي مطلوبی صورت گيرد.

وی خاطر نشان کرد: بايد سطح آگاهي جامعه ارتقاء پيدا كرده زيرا بستر وقوع بسياري از جرائم عدم آموزش شهروندان است.


انتهای پیام/ن

برچسب ها: امنیت ، اجتماعی ، تعامل ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.