کرمانشاه؛

نیشکر سرشار از قند و مواد مغذی ضروری بسیار سالم است

آب نیشکر که نوعی نوشیدنی انرژی زای طبیعی است جایگزین خوب نوشیدنی های تهیه شده سرشار از قند است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نیشکر در مناطق گرمسیری از جمله جنوب شرقی آسیا رویش دارد. برزیل در رتبه اول و هندوستان در رتبه دوم کشت نیشکر قرار دارد. در هندوستان آب نیشکر یکی از نوشیدنی‌های محبوب مردم این کشور به شمار می‌رود که به صورت متداول استفاده می‌شود ولی در ایران بیشتر از فرآورده‌های حاصل از نیشکر همچون شکر سفید، شکر زرد و شکر قهوه‌ای یا سرخ استفاده می‌کنند .

قند نیشکر همچون چغندر قند از ساکاروز بوده و مزه شیرینی دارد و برای تهیه شکر و شیرین کردن برخی محصولات خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قند و شکر نیشکر در مقایسه با قند و شکر چغندرقند از نظر میزان مواد قندی و خواص تغذیه‌ای با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند.

برخی خانواده‌ها آب نیشکر را همچون آبمیوه یک نوشیدنی مغذی می‌دانند و آن را در حجم زیاد خریداری کرده و به صورت روزانه میل می‌کنند و حتی بیماران دیابتی هم از آن استفاده می‌کنند.

متخصص تغذیه در این خصوص می‌گوید آب نیشکر حاوی مقادیری ترکیبات مغذی و مفید است، اما خواصی همپایه آب میوه ها و سبزیجات ندارد و افراد مبتلا به دیابت نباید در مصرف آن زیاده روی کنند و محدودیت در مصرف آن مانند مصرف شکر و قند چغندر الزامی است و مصرف روزانه این نوشیدنی برای افراد سالم و حتی کودکان به دلیل میزان قند بالایی که دارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/ح




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.