اهواز؛

رو نمایی از کتاب کُکا مو نمی‌خوام شهید بِشُم

کتاب «کُکا مو نمی‌خوام شهید بِشُم!» (شامل خاطرات سردار شهید داریوش باقری‌کاهکش) نوشته ستاره عرفانی‌راد در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امام جمعه موقت اهواز گفت: تفاوت شهدای ما با دیگر شهدا در این است که شهدای ما هدف بالاتری داشتند و آن هدف لقاءالله است.

آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده در مراسم رونمایی از کتاب «کُکا مو نمی‌خوام شهید بِشُم!» (شامل خاطرات سردار شهید داریوش باقری‌کاهکش) نوشته ستاره عرفانی‌راد در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان یادآور شد: ما در تمام سال ماهی بالاتر از رمضان نداریم و مرکزش شب قدر است. شهدای ما به دور از هر گونه ادعا آمدند و وارد گروهی شدند که سرور آن‌ها امام حسین (ع) است.

او با اشاره به این که دوران دفاع مقدس منبعی تمام نشدنی است خاطرنشان کرد: بسیاری از ارزش‌های دفاع مقدس برای ما معلوم نخواهد شد چون خیلی‌ها خاطراتشان را نمی‌گویند و آنان که شهید شدند نیز خاطراتشان را با خود بردند.

حسن‌زاده تاکید کرد: ما باید ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به تمام بخش‌ها و دستگاه‌های کشور ببریم. این طور نیست که فقط بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه و بنیاد شهید متکلف حفظ این ارزش‌ها باشند.

وی با بیان این که حفظ آثار این است که خاطرات را تعریف و به نسل‌های بعد منتقل کنیم گفت: کاروان‌های راهیان نور به فرهنگ عمومی تبدیل شده است. مناطق عملیاتی ما الهام‌بخش همه آزادگان در سراسر دنیا است.

این مدرس حوزه و دانشگاه ابراز امیدواری کرد: این کتاب در تجدید چاپ‌ها کامل‌تر شود و از صحبت‌های دیگر هم‌رزمان شهید داریوش باقری‌کاهکش استفاده شود.
همچنین سردار محمد علی‌پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده و هست که مبنای آن براساس فرهنگ عاشورایی است که قرن‌ها را درنوردیده تا به ایران برسد.

وی با بیان این که هر پرچم‌داری که به زمین بیفتد پرچم‌داری دیگر آن را بلند می‌کند ادامه داد: اگر تا دیروز ما در آبادان و خرمشهر و هویزه و بستان می‌جنگیدیم و پرچم‌دار بودیم امروز این پرچم را به دست لبنان داده‌‌‌ایم. اگر تا دیروز استکبار جهانی به رهبری آمریکا تمام منابع طبیعی و غیرطبیعی را غارت می‌کرد و قادر به اقدام هر کاری بود امروز آمریکا هیچ تاثیری در مسایل استراتژیکی ندارد.

علی‌پور خاطرنشان کرد: شهدا ثابت کردند که ایستادگی هر قدرتی را به عقب خواهد راند. جوانان 19-20 ساله ما در مقابل 35 کشور ایستادند تا وجبی از خاک کشور کم نشود؛ کاری که امروز جوانان سوریه انجام می‌دهند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان همچنین گفت: رسانه‌های جهانی هر روز درباره مبارزه ایرانی‌ها و پیشرفت صنایع و خودکفایی‌شان صحبت می‌کنند. بنابراین در بعد مقاومت به جایی رسیده‌ایم که استکبار جهانی جرات تهدید ما را ندارد.

او تصریح کرد: این فرهنگ پوزه استکبار جهانی را هر جا که می‌خواست وارد شود به زمین زد. گرامی‌داشت یاد شهدا عینا مثل خود شهید است که موجب نشر استکبارستیزی در جامعه خواهد شد.

در ادامه سخیراوی، فرمانده سابق کمیته انقلاب اسلامی خوزستان و یکی از هم‌رزمان شهید داریوش باقری‌کاهکش، گفت: طی 10 هزار سال گذشته 80 میلیارد انسان متولد شده‌اند. از میان آنان کسانی ماندگار شدند که برای حفظ ارزش‌ها و عقایدشان جنگیدند. شهدای هر امتی ماندگار شده‌اند. روح بزرگ شهدا زنده‌اند. فقط ما نوع زنده بودنشان را درک نمی‌کنیم.

وی در مورد شهید داریوش باقری‌کاهکش اظهار داشت: او یکی از پاسداران آبادان بود که به دلایل مختلف کمیته را ترک می‌کرد تا در عملیات‌ها شرکت کند و ما را راضی می‌کرد برای او غیبت نزنیم. عاقبت هم از کمیته رفت و در اکثر عملیات‌ها حضور پیدا کرد.

سخیراوی ادامه داد: از خصوصیات بارز این شهید این که او فردی بسیار فعال و بشاش بود. بنابراین از کسی که این کتاب را تدوین کرده انتظار می‌رفت که مصاحبه‌ بیش‌تری انجام دهد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.