در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مهاجرت داخلی تقید سنتی را کاهش می دهد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در مهاجرت های داخلی تقید سنت ها و فرهنگها دستخوش تغیرات شده و با گذشت زمان از بین می رود.

مهاجرت داخلی تقید سنتی را کاهش می دهدجلیل مختار سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با مهاجرت های داخلی آمار انحرافات اجتماعی افزایش و تقید سنتی، فرهنگی و تاثیر گذاری سنن و عرف کاهش می یابد.

وی مهمترین علت پدید آمدن مهاجرت های داخلی را نبود خدمات زیر ساختی مناسب دانست و افزود: هدف بسیاری از افراد برای مهاجرت، دستیابی به شغل بهتر، تحصیلات، فرار از بیکاری و رها شدن از محدودیت هایی است که در مناطق روستایی و یا شهرهای کوچک وجود دارد.

مختار ادامه داد: مهاجرت های  بی رویه علاوه بر گسترش حاشیه نشینی، آلودگی هوا و بیکاری موجب افزایش تخلف گرایی، ایجاد دوگانگی رفتاری و از بین رفتن تقید سنتی و فرهنگی می شود که این امر شروعی برای پدید آمدن جامعه ای هرج و مرج و بدون امنیت اجتماعی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشور دچار بحران مهاجرت های بی رویه شده است که اثرات مخرب این پدیده در کلان شهرها را با آلودگی غیر قابل کنترل، ترافیک های سنگین، افزایش بیکاری و درگیری های خیابانی شاهد هستیم.
 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: برای کاهش مهاجرت ها باید زیر ساخت های لازم در شهرهای کوچک به ویژه در روستاها فراهم شود تا جاذبه شهری و وجود امکانات بیشتر بهانه ای برای مهاجرت نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار