پرونده ویژه «قاچاق سیگار»ــ 3/پور حسین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قاچاق سیگار فرو کردن خنجر بر پشت نظام است/مسئولان برخورد را فراموش کرده‌اند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم موفقیت در کنترل قاچاق سیگار و توتون ناشی از به فراموشی سپرده شدن نظارت بر عملکرد دستگاه های متولی امر است.

قاچاق سیگار فرو کردن خنجر بر پشت نظام است/چه کسی مسئولان را به فراموشی سپرد؟
شکور پورحسین شقلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قاچاق سیگار به منزله فرو کردن خنجر به پشت نظام است، اظهار داشت: اگرچه معقوله قاچاق در تمامی کشورها وجود دارد، اما روند رو به رشد آن در ایران و عدم مبارزه جدی با این معضل، ناشی از تورم قوانین و عدم اجرای قانون های وضع شده است.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در قاچاق سیگار و توتون به کشور دخیل هستند، افزود: از مهمترین علت های عدم کنترل قاچاق، نبود نظارت بر عملکرد دستگاه های متولی امر ، نبود عزم ملی و اراده در بین مسئولان و ضعف مدیریتی کل حاکمیت کشور است.

پورحسین ادامه داد: برای مبارزه با این معضل، در ابتدا باید با اراده و اهتمام ، قاچاق را از منظر جامعه شناسی، آسیب شناسی به صورت عالمانه و بدون تعصب مورد بررسی قرار دهیم تا با علم به اینکه، قاچاق یک بیماری است، به درمان جدی آن بپردازیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کنترل و مبارزه با قاچاق باید اولین و مهمترین مسئله، تشخیص به حق باشد، گفت: با تعیین کردن شرح وظایف دستگاه های متولی قطعا می توان در مواقع بحران و بروز مشکلات با جدیت بیشتری ،یکایک نهادهای ذیربط را زیر سوال برده و وادار به پاسخگویی کرد در غیر این صورت هیچ گونه کاهشی در حوزه قاچاق نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار