پرونده ویژه «قاچاق سیگار» ــ 8/نوروزی:

مقصد اول قاچاقچیان سیگار، ایران است/مسئولان فقط نظاره گر شده اند

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: باوجود قانون مقابله با قاچاق دخانیات در کشور، متاسفانه ایران رتبه اول را در ورود قاچاق دخانی در جهان دارد.

مقصد اول قاچاقچیان سیگار، ایران است/مسئولان فقط نظاره گر شده اندحسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مقصد اول قاچاقچیان سیگار، ایران است، اظهار داشت: باوجود قانون مقابله با قاچاق دخانیات در کشور، ایران رتبه اول را در ورود قاچاق دخانی در جهان دارد که متاسفانه مسئولان مربوطه ورود جدی به این بخش نداشته و فقط نظاره گر شده اند.

وی با اشاره به اینکه سالانه 20 میلیارد نخ سیگار به کشور وارد می شود، افزود: 42 درصد از سیگارهای مصرفی، از طریق قاچاق تامین می شود که این حجم از ورود مواد دخانی به کشور، به قطع و یقین از سوی مسافران وارد نخواهد شد، چرا که کانتینرهای حامل اجناس قاچاق، نشانگر واقعیت تلخ دیگری است.

نوروزی ادامه داد: به نظر می رسد قاچاق این حجم از کالا به کشور امری سازمان یافته است که شورای امنیت باید برای مقابله با این پدیده و جلوگیری از ضربه های اقتصادی، جسمی، اجتماعی ،حفظ امنیت بهداشتی جامعه و نجات جوانان ، ورود جدی تری  داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا دست های پشت پرده ای در ورود حجم وسیع کالای قاچاق وجود دارد یا خیر؟، گفت: اینکه دست های پشت پرده وجود دارد یا نه و یا سودهای میلیاردی حاصل از قاچاق سیگار به جیب چه کسانی می رود، را باید سازمان امنیت پاسخ دهد و ما بیش از این نمی توانیم توضیح دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۶ تير ۱۳۹۵
باید ورود قاچاق ریشه کن بشه تمام تولیدات داخلی با اجناس قاچاق ضربه خوردن
آخرین اخبار