پرونده ویژه «قاچاق سیگار» ــ 13/خورشیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هولوگرام برای مبارزه با قاچاق سیگار کارآمد نیست

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هولوگرام ابزاری برای کسب درآمد برخی از ذی نفعان است و ما این ابزار را در ارتباط مبارزه با قاچاق کار آمد نمی‌دانیم .

هلوگرام برای مبارزه با قاچاق سیگار کارآمد نیستقاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برای مبارزه با قاچاق سیگار فرایندهای گمرکی اصلاح و تسهیل شده است، اظهار داشت: در این راستا اگر واردات کالاهای دخانی، قانونی انجام شود بهتر است اما قاچاق و سوء استفاده های گمرکی وترانزیتی که معمولا برای سیگار بیشتر  مورد استفاده قرار می گیرد باید به حداقل برسد، کما اینکه جمهوری اسلامی ایران شرایط ترانزیت کالا را برای همه کالا ها اصلاح کرده تا امکان انحراف از شرایط ترانزیتی کمتر اتفاق بیفتد .

وی در ادامه افزود :همچنین امکان عدم تسویه ردیف های ترانزیتی ازحدود 1000مورد در سال 92 به کمتر از 100 مورد در سال 94 کاهش پیدا کرده است و برای مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی روند پیشگیرانه ای را دستور کار قرارداده ایم .

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز در خصوص حذف هولوگرام از سیگار تصریح کرد : در مورد اینکه آیا هلوگرام مانع قاچاق هست یا خیر ، از نظر کارشناسی محل تردید ومناقشه جدی است و کارشناسان حوزه مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی چندان اعتقادی به این امر ندارند که هولوگرام می تواند مانع قاچاق کالا شود .

خورشیدی بیان داشت: با توجه به اینکه بسته بندی های مورد استفاده تولیدات داخل و واردات کالا ها تصویب و کافی به مقصود است نیازی به  استفاده از هولوگرام نیست ،در واقع هولوگرام ابزاری برای کسب درآمد برخی از ذی نفعان بوده و ما این ابزار را در ارتباط مبارزه با قاچاق کار آمد نمی دانیم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.