پرونده ویژه «قاچاق سیگار» ــ 14/خورشیدی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

امکان ترانزیت بیش از 20 برند خارجی ممنوع شد/ واردات قانونی 17 میلیارد نخ سیگار به کشور

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امکان ترانزیت بیش از 20 برند خارجی ممنوع اعلام شد.

امکان ترانزیت بیش از 20 برند خارجی ممنوع شد/ واردات قانونی 17 میلیارد نخ سیگار به کشور

قاسم خورشیدی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش 200 درصدی قاچاق در 2 ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا کنون در مورد قاچاق سیگار از طریق فرودگاه ها گزارشی واصل نشده است.

وی با بیان اینکه ممکن است در حالت مسافر این قبیل کالاها وارد کشور شده و شامل عوارض گمرکی نشوند، گفت: این قبیل کالاهایی که از طریق مسافر وارد کشور می شوند در نهایت قاچاق محسوب نمی شوند.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قچاق کالا و ارز با تأکید بر اینکه قاچاق حجیم سیگار ازطریق فرودگاه انجام نمی شود، تصریح کرد: به طور عمده در بسیاری از موارد قاچاق از طریق ترانزیت و یا معابر کوله باری به شهرهای غرب و شمال غربی ایران انجام می شود.

وی با بیان اینکه کمتر از 15 درصد حجم مصرف سیگار کشور از طریق قاچاق تأمین می شود، گفت: حجم قاچاق سیگار کمتر از تولیدات و واردات داخلی است.

خورشیدی گفت: در این راستا ستاد مرکزی با همکاری گمرک و به منظور مقابله با این پدیده، سال گذشته امکان ترانزیت بیش از 20 برند (نشان تجاری) خارجی که زمینه مصرف داخلی داشتند را ممنوع اعلام کردند.

وی در پایان بیان  کرد: در حال حاضر قاچاق سیگار وجود ندارد. اما نمی توانیم، بگوییم درکشور سیگار نیست بلکه واردات و فروش سیگار به شکل قانونی انجام می شود کما اینکه 30 میلیارد نخ تولید داخل و 17 میلیارد نخ جزء واردات قانونی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.