لرستان؛

پیشرفت ۵۰ درصدی شبکه‌های سد ایوشان لرستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان از پیشرفت ۵۰ درصدی شبکه های سد ایوشان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سیفی با اشاره به نصب دو هزار و ۱۳۳ کنتور هوشمند طی امسال و سال آینده در لرستان گفت : بر اساس برنامه های ارائه شده توسط وزارت نیرو در قالب اقتصاد مقاومتی شرکت های آب منطقه ای و توزیع برق باید در راستای نصب این کنتورها اقدام کنند.

وی افزود: از این تعداد هزار و ۱۱۸ کنتور در سال جاری توسط شرکت توزیع برق و ۲۱۸ کنتور نیز توسط شرکت آب منطقه ای نصب خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: احداث شبکه برای آبی کردن ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در سال ۹۵ و افتتاح سد حوضیان از دیگر طرح های در نظر گرفته وزارت نیرو برای شرکت آب منطقه ای بوده که در این میان سد حوضیان به بهره برداری رسیده است.

سیفی افزود: پلمب ۱۰۰ حلقه چاه غیر مجاز نیز از دیگر برنامه های حوزه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت شبکه سد ایوشان اشاره کرد و گفت: شبکه های یک و دو سد ایوشان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که البته حدود ۴ میلیارد تومان نیز به پیمانکار پروژه بدهکار هستیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: ایستگاه پمپاژ «فیض آباد» الشتر نیز ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار شبکه ایجاد می کند که شبکه های یک و دو آن اجرا شده و برای سه ایستگاه پمپاژ فرعی نیز ۱۹ کیلومتر کانال ایجاد شده است.

سیفی گفت: برای ایجاد مابقی شبکه نیز اسناد و مدارک تهیه شده و بخشی هم به جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

وی همچنین از معرفی سد «دهجانی» که از پروژه های جایگزین مربوط به انتقال آب «قمرود» است خبر داد و گفت: متاسفانه مجوز این طرح داده نشده ولی پیگیری هایی از طریق وزارت نیرو در حال انجام است که ماده ۲۱۵ اخذ شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: همچنین برای تحویل ایستگاه پمپاژ «قمرود» نیز صورت جلسه تنظیم شده که باید آب منطقه ای قم آن را به ما تحویل دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.