لرستان؛

بهره‌برداری ایستگاه پمپاژ چم مهر پلدختر و شبکه سد خان‌آباد لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان گفت: ایستگاه پمپاژ چم مهر پلدختر و شبکه یک و دو پایاب سد خان‌آباد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ سیفی گفت : در دولت یازدهم سدهای ایوشان، مروک و حوضیان افتتاح و هزار هکتار از شبکه فیض‌آباد سلسله و آبگیری سد حوضیان الیگودرز توسط شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان انجام‌شده است.

وی افزود: خوشبختانه این شرکت عملکرد خوبی داشته و الان طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دست اجرا است و اولین سد مخزنی اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو سد حوضیان الیگودرز بوده که به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان گفت: شبکه سد حوضیان با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در دست اجرا است و مابقی طرح‌های اقتصاد مقاومتی مانند شبکه پایاب سد خان‌آباد، سه هزار هکتار شبکه پایاب سد حوضیان الیگودرز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در سال 95 اولین سدی که در کشور کلنگ زنی شده سد تاج امیر بود که توسط قرارگاه عملیات اجرایی آن آغازشده است، در حال حاضر هیچ سدی کلنگ زنی نمی‌شود چون سیاست وزارت نیرو این است که سدهای نیمه‌کاره به بهره‌برداری برسد بعد عملیات سد جدید آغاز شود.

سیفی گفت: اعتبارات امسال این شرکت حدود 80 میلیارد تومان است ولی تاکنون هیچ‌گونه تخصیصی نداشته‌ایم.

وی بابیان اینکه در هفته دولت دو طرح افتتاح می‌شود افزود: ایستگاه پمپاژ چم مهر پلدختر که هزار و 250 هزار اراضی را آبی می‌کند و شبکه یک و دو پایاب سد خان‌آباد در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان گفت: پروژه کاکا رضا، پروژه بزرگی است که دو سد، سامانه انتقال، خط انتقال آب شهر خرم‌آباد را دارد و حدود هفت هزار و 300 هکتار اراضی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: پروژه کاکا رضا حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ذخیره آب سد کاکا رضا 60 میلیون مترمکعب است.

سیفی گفت : پیگیر هستیم سد مخمل کوه را از طریق سپاسد اجرایی کنیم و اگر سرمایه‌گذار ورود کند سد مخمل کوه در چهار سال احداث می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.