لرستان؛

رفع افت ولتاژ برق در پر مصرف ترین بخش شهرستان چگنی

افت ولتاژ برق در منطقه ی شاهیوند لرستان با نصب اتوترانس رفع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت: با افزایش تعداد مشترکین در بخش های مختلف علی الخصوص بخش کشاورزی و خانگی، منطقه شاهیوند لرستان با افت ولتاژ شدیدی مواجه شد.

خودنیا اظهار داشت: شهرستان دوره چگنی دارای 4834 مشترک می باشد که منطقه شاهیوند از توابع این شهرستان دارای بخش عمده ای از مشترکین آن است.

وی گفت :طی یک سال گذشته در این شهرستان 453 مشترک در بخش های مختلف اضافه شده که از این تعداد 31 مشترک کشاورزی می باشند.

مهندس خودنیا با اشاره به این موضوع که کشاورزان منطقه جهت آبیاری باغ های کشاورزی خود از طریق پمپاژ آب رودخانه و به کمک پمپ های برقی(الکترو موتور)کار آبیاری خود را انجام میدهند، اذعان داشت: تعداد اینگونه مشترکین کشاورزی هر روزه رو به افزایش بوده و ماهیانه سیر صعودی داشته که با توجه به پتانسیل منطقه از لحاظ تأمین برق با مشکلات عدیده ای روبرو شده ایم.

وی افزود: بیشتر مشترکین جدید در بخش های کشاورزی و خانگی هستند و همین امر کافی است تا مصرف برق در این تعرفه ها روز به روز افزایش یابد .

مهندس خودنیا گفت: این افزایش مصرف باعث افت ولتاژشدید در منطقه به خصوص در فصول بهار و تابستان گردیده است ،که در نتیجه ی این افت ولتاژ دستگاههای الکتروموتور مشترکین کشاورزی را با خطر جدی مواجه ساخته و اثرات منفی فراوانی بر عملکرد آنها داشته که باعث ایجاد اختلال در ورود و خروج انرژی درالکترو موتورها شده است.

معاون بهره برداری شرکت برق لرستان در این باره گفت :پس از بررسی های لازم دو دستگاه اتوبوستر(جبران کننده ی ولتاژ)

با هزینه 300 میلیون تومان خریداری شد .

دهقان افزود: اتوترانس های فوق توسط مدیریت توزیع 2 برق شهرستان خرم آباد و به کمک پرسنل برق شهرستان دوره و چگنی در منطقه ی شاهیوند روی فیدر زمزم نصب و راه اندازی شد.

وی گفت پس از نصب اتوترانس های فوق ولتاژگیری مجدد انجام و نتایج رضایت بخشی را به دنبال داشته و مردم منطقه کاملأ ابراز رضایت خاطر داشتند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.