آیا لندن قطب تجاری اروپا باقی می‌ماند؟

به باور کارشناسان، نظام اقتصادی انگلیس و زبان بین‌المللی آن می‌تواند عنوان قطب تجاری اروپا را برای لندن حفظ کند.

آیا لندن قطب تجاری اروپا باقی می‌ماند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه فوربز در مطلبی نوشت: جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا این گمانه را در میان کارشناسان امور مالی و تجاری ایجاد کرده است که آیا با رخداد برکسیت، لندن همچنان قطب اقتصاد اروپا باقی می‌ماند و برتری اقتصادی خود را در میان سایر شهرهای مطرح اروپا حفظ می‌کند؟

تیم ورستال- کارشناس اقتصادی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز—در این باره می‌گوید: به دو دلیل لندن همچنان قطب اقتصادی اروپا است. در وهله اول نظام اقتصادی انگلیس و زبان بین‌المللی است که این شهر را از دیگر شهرهای اتحادیه اروپا مجزا می‌سازد و در وهله دوم موقعیت لندن است که با دیگر شهرهای اروپا تفاوت گسترده‌ای دارد. درواقع، نکته دوم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جمعیتی که در لندن مشغول کار و فعالیت هستند در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ اروپا بیشتر است.

پایتخت انگلیس موقعیتی ایده آل برای مبادلات تجاری با دیگر شهرهای اروپا و جهان است. زبان حاکم انگلیسی--زبان بین المللی—لندن را به محیطی مطلوب برای جذب نیروی کار از نقاط مختلف جهان تبدیل کرده است. قوانین معقول بیمه، نرخ متناسب مالیات، حمل‌ونقل، زیرساخت‌های ارتباطی، مدارس و دانشگاه‌های معروف، وضع مناسب معیشت و مسکن و ... لندن را در رتبه نخست تجارت و سرمایه‌گذاری اروپا قرار می‌دهد.

این کارشناس در مقایسه لندن و دیگر شهرهای اروپا می‌گوید: اشتباه محض است که لندن را با شهرهایی مانند پاریس، فرانکفورت، میلان و یا بارسلونا مقایسه کنیم. قطعاً بارسلونا بهترین کیفیت معیشت را در میان شهرهای اروپا دارد. میلان ایتالیا قطب اول خرده‌فروشی در قاره سبز است و فرانکفورت آلمان از نرخ مالیات، جمعیت و زبان موردنیاز برای جذب تجارت بین‌المللی برخوردار نیست.

افزون بر این، جمعیت شهرهای بزرگ قاره سبز بین 8 تا 10 میلیون نفر است که کمتر از نیم میلیون نفر از جمعیت در بخش تجارت فعالیت دارند. این در حالی است که لندن با جمعیت 13 میلیون نفری بیشترین نیروی کار را در بخش تجارت و سرمایه‌گذاری دارد. نظام اقتصادی منسجم، نوآوری و ابتکار مالیاتی می‌تواند رتبه لندن را در قطب اول اقتصاد اروپا حفظ کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار