معاون فناوری وزیر ارتباطات مطرح کرد؛

حمایت وزارت ارتباطات از طرح های فناوری/ اعطای وام وجوه اداره شده به شرکت ها

به منظور حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دومین فراخوان اعطای تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ششم تیرماه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری که در وزارت ارتباطات برگزار شد، بیان کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در وزارت ارتباطات و وجود فاكتورهای گوناگون، فرمول چند پهنه ای را برای پروژه كریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات اعمال كرده ایم.

دوایی با اشاره به اهمیت پروژه "ایجاد یك كریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات" در كشور به عنوان یكی از پروژه های اصلی اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه وجود كریدورهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان یك ضرورت است و كریدورها در جهان به سه دسته كریدورهای محله‌ای، كریدورهای متمركز و كریدورهای چند پهنه‌‌ای تقسیم می شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات درباره وام وجوه اداره شده به شرکت‌های فناوری توضیح داد: 216 شرکت از این وام به مبلغ 108 میلیارد تومان با کارمزد کم بهره‌مند شدند که البته از این تعداد 40 شرکت در دوره قبلی از این وام‌ها استفاده کردند و 176 شرکت در دومین فراخوان وزارت ارتباطات از این تسهیلات بهره مند شده اند.

وی با اشاره به فعالیت کارآفرینان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات افزود: کارآفرینان ایرانی نسخه‌های بومی خدمات فناوری جهانی را ارائه کرده‌اند، که البته در این موارد نوآوری خاصی صورت نگرفته و شرکت های ایرانی نسخه های بومی خدمات فناوری از جمله فروشگاه های اینترنتی، شبکه های اجتماعی و مارکت های تلفن همراه را ارائه داده اند.

دوایی در ادامه با اشاره به برنامه‌های حمایتی معاونت فناوری وزارت ارتباطات از طرح‌ها و شركت‌های استانی، اظهار كرد: سرمایه‌گذاری 6 میلیارد تومانی در تأسیس شتاب دهنده كسب‌وكارها، اعطای وام قرض الحسنه به شركت‌های مستقر در شتاب‌دهنده‌های استانی با سرمایه‌گذاری صندوق كارآفرینی امید و اعطای وام به شركت‌های مستقر در پارک های علم و فناوری و مراكز رشد بخشی از برنامه‌های حمایتی ما است.

معاون فناوری وزارت ارتباطات خاطرنشان كرد: هدف از این حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها، جایگزینی درآمدهای حاصل از توسعه فناوری با درآمدهای نفتی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.