راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و سوابق تروریست‌ها در فرانسه

دولت فرانسه به‌منظور جلوگیری از احتمال وقوع حملات تروریستی در آینده، اقدام به راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و سوابق تروریست‌ها کرده است.

راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و سوابق تروریست‌ها در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی؛ دولت فرانسه از راه‌اندازی یک پایگاه جدید ملی برای شناسایی و پیگیری تروریست‌های داخلی خبر داد. این پایگاه داده در پی قانون پیگیری و شناسایی تروریست‌های داخلی که سال گذشته در پارلمان این کشور به تصویب رسید، راه‌اندازی شد.

سامانه اطلاعات و سوابق تروریست‌ها تحت نظارت وزارت دادگستری فرانسه اجرا شده است و در اختیار پلیس، نهادهای اطلاعاتی و دولتی فرانسه قرار دارد و داده‌های مربوط به مجرمان و جنایات آن‌ها به مدت 20 سال نگهداری و ذخیره می‌شود. سوابق مربوط به مجرمانی که به سن قانونی نرسیده‌اند به مدت 10 سال در این سامانه ذخیره خواهد شد.

ایده راه‌اندازی پایگاه داده ملی جنایتکاران، نخستین بار در سال 2015 و پس از حملات تروریستی در پاریس اعلام شد و درنهایت روز گذشته (11 تیر 1395) به اجرا درآمد.

در حال حاضر، اطلاعات مربوط به مجرمان جنسی و سوابق جنایی مشابه آن‌ها در این پایگاه به ثبت رسیده است و تا چند ماه آینده سوابق و اطلاعات مربوط به جرائم تروریستی در این سامانه به ثبت خواهد رسید.

در حملات تروریستی سال گذشته در پاریس، پایتخت فرانسه، 130 نفر کشته و 368 نفر زخمی شدند. حملات هماهنگ شدهٔ تروریستی شامل تیراندازی‌های دسته‌جمعی و بمب‌گذاری‌های انتحاری 13 نوامبر 2015 (22 آبان 1394) در نزدیکی ورزشگاه «استاد دو فرانس» در محله «سن دنی» پاریس، و ناحیه «ایل دو فرانس» در شمال فرانسه، به وقوع پیوست. تنها 87 نفر در گروگان‌گیری تئاتر «بتکلان» به خاک و خون کشیده شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار