سفیر عربستان ایران را به دخالت در امور کشورهای همسایه متهم کرد

سفیر عربستان در منامه، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری بحرین «بنا»، «عبدالله آل شیخ» سفیر عربستان در منامه پایتخت بحرین، با فراموش کردن دخالت کشورش در امور بحرین و سرکوب انقلاب 2011 این کشور توسط نظامیان سعودی، گفت: امنیت بحرین جزء لاینفک امنیت عربستان سعودی است.

آل شیخ در گفتگو با روزنامه «اخبارالخلیج» ایران را به دخالت در امور داخلی بحرین متهم کرد و در پاسخ به این سؤال که آیا برای آنچه که آن را تدام سیاست‌های خصمانه ایران علیه همسایگان خود خواند، گام‌هایی قوی‌تر وجود خواهد داشت، اظهار کرد کشورش هرگونه دخالت در امور داخلی بحرین یا سایر کشورها توسط هر کشوری را مردود می‌داند.

وی افزود: عربستان در این راستا، مسیر واضحی را در پیش گرفته و هرکس که بخواهد در امنیت پادشاهی عربستان و بحرین اختلال ایجاد کند، با شدت و قاطعیت پاسخ آن داده خواهد شد.

این اظهارات سفیر عربستان در حالی صورت می‌گیرد که سال 2011، در پی شدت گرفتن موج انقلاب مردمی 14 فوریه، وارد بحرین شده و انقلاب این کشور را سرکوب کردند.

عربستان سعودی در اقدامی مشابه، از ابتدای سال گذشته برای سرکوب انقلاب مردم یمن، جنگی علیه این کشور با عنوان «طوفان قاطعیت» به راه انداخت و با گذشت یک سال و اندی جز ویرانی و کشتار کودکان یمن که اعتراض سازمان ملل را به دنبال داشت، چیزی برای این کشور به ارمغان نیاورده است.

هفته گذشته نیز رژیم بحرین که از ابتدا دنبال رو سیاست‌های سرکوب‌گرانه آل سعود بوده‌اند، در ادامه سرکوب خواسته‌های مسالمت آمیز مردم بحرین، تابعیت «شیخ عیسی قاسم» را لغو کرد.

پیشتر نیز دولت بحرین هرگونه اعتراض به خود را اخلال در امنیتی ملی خوانده و با چسباندن انگ «مزدور ایران» به مخالفان خود، آن‌ها را از صحنه حذف می‌کرد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۱۳ تير ۱۳۹۵
ایران نباید در کشورهای همسایه دخالت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۵
بحرین زمانی جزوایران بوده ویکی ازاستان های ایران به حساب میومد حالا برای ماشاخ شده
آخرین اخبار