سقوط بهای نفت دلیل کاهش درآمد نفتی ونزوئلا

شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا اعلام کرد در سال گذشته میلادی با افت درآمد بی‌سابقه‌ای مواجه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز شنبه شرکت دولتی نفت و گاز ونزوئلا -- پترولئوس دی ونزوئلا (پی‌دی‌وی‌اِس‌اِی) – از کاهش 41 درصدی درآمدهای این شرکت در سال 2015 خبر داد. دلیل این کاهش درآمد، افت شدید بهای نفت بوده است که این کشور را به بحران اقتصادی رسانده است.

سال پیش از آن، درآمد شرکت نفتی ونزوئلا از 72 میلیارد دلار به 121.9 میلیارد دلار رسیده بود. این در حالی است که سود خالص این شرکت از 9.1 میلیارد دلار به 7.3 میلیارد دلار کاهش یافته بود.

دلیل تمرکز اقتصاددان‌ها بر درآمدهای این شرکت نفتی، کمک‌های چند میلیارد دلاری این شرکت به کمپین‌های مبارزه با فقر است. همچنین این کشور بزرگترین ذخایر نفتی جهان را در اختیار دارد. شرکت نفت ونزوئلا در سال 2015 حدود 9.2 میلیارد دلار به برنامه‌های اجتماعی پرداخت کرد. همچنین صندوق توسعه دولت ونزوئلا از این شرکت نفتی 974 میلیون دلار دریافت کرده است.

رکود اقتصادی شدید ونزوئلا و تورم 3 رقمی در این کشور، نگرانی سهام‌داران را از ناتوانی شرکت نفتی ونزوئلا برای پرداخت بدهی‌های سنگین این کشور که شامل 6 میلیارد دلار در سررسید ماه آوریل می‌شود برانگیخته است. همین امر سبب شده است فروش اوراق قرضه با تخفیف روبرو شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار