آغاز برداشت انگور از تاکستان های شهرستان خلیل آباد

مدیر جهاد کشاورزی خلیل اباد گفت: برداشت انگور از سطح 6000 هکتار از تاکستان های خلیل آباد آغاز شده و پیش بینی می گردد در سال جاری 130 هزار تن انگور برداشت شود. .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، منوچهر احمد نژاد افزود: در سال جاری با توجه خسارت سرما، توفان ، تگرگ و سیل در اواخر فصل زمستان و فصل بهار ، 20 الی 30 درصد به مبلغ 286 میلیارد ریال به باغات انگور خسارت وارد شده است.

وی گفت: برداشت انگور از اول تیرماه از باغات روستای جابوز شروع شده که انگور تولید شده 80 % تبدیل به کشمش و مابقی صرف تازه خوری به شهرستان های داخل کشور از جمله مشهد، تهران، تبریز، شیراز، اصفهان و سایر کشورها از جمله روسیه در حال صادر شدن است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل اباد درشهرستان خلیل آباد افزود: بیش از 20 رقم انگور شناسایی شده است که مهمترین ارقام آن عبارتند از: پیکامی و عسکری معمولی که جهت تولید کشمش و تازه خوری مصرف می شود وسایرارقا م شامل : ترشیز ، لعل ، ریش بابا ، صاحبی ، رزقی ، یاقوتی ، فخری ، مسکه ، طرقی ، خلیلی ، سرقی، و غیره که جهت تازه خوری و تهیه مویز و تیفی استفاده می شود .

منوچهر احمد نژاد خاطر نشان کرد: باغات انگور این منطقه دارای شرایط ویژه ای از نظر کمی و کیفی می باشد بنحوی که انگور تولید شده دارای لطافت خاصی بوده و درآمد اصلی مردم از تولید انگور و کشمش می باشد و پتانسیل بالقوه تا 124 تن در سال گذشته (انگورکار نمونه استانی) از باغات بدست آمده لذا با برنامه ریزی و اجرای توصیه های فنی می توان متوسط عملکرد را هم افزایش داد و به در آمد باغداران افزود.

وی گفت: به دلیل فقدان شهرک صنعتی در شهرستان و نبود صنایع تبدیلی انگور و فرآوری و بسته بندی مکانیزه کشمش موجب شده بخشی از تولید انگور به ضایعات تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل اباد درشهرستان خلیل آباد افزود:در صورتی که توسعه صنایع تبدیلی ، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی از ضروریات مهم و اصلی این شهرستان برای توسعه صادرات و رشد اقتصاد کشاورزی و پایداری اشتغال در روستاها محسوب می شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار