ارومیه؛

ارجاع کودکان کار آذربایجان غربی به مراکز حمایتی بهزیستی

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۰ درصد از کودکان کار آذربایجان‌غربی دارای والدین بوده و نزد آنان زندگی می‌کنند با این حال سال گذشته ۲۲۳ کودک کار استان به مراکز حمایتی بهزیستی ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ، زرین تاج علیزادگان در جلسه سازماندهی کودکان کار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سال پیش 223 کودک آسیب دیده اجتماعی به مراکز بهزیستی ارجاع داده شدند اظهار داشت: از این تعداد 7 نفر غیر ایرانی و 216 نفر ایرانی بودند که 139 نفر آنان را کودکان کار و 32 نفر دیگر را کودکان خیابانی تشکیل می دادند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این کودکان در مقطع ابتدایی و در سن شش تا 11 سال قرار دارند افزود: 152 تن از این کودکان داری والدین بوده و در کنار آن‌ها زندگی می‌کنند که این تعداد 70 درصد از کودکان ذکر شده را شامل می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی بیان کرد: 201 نفر از این کودکان روزانه با والدین خود ارتباط داشته و 167 نفر از آنان بیش از شش ماه در خیابان‌ها بوده و نزد خانواده‌های خود نرفته‌اند.

علیزادگان ضمن اشاره به اینکه 87 درصد از این افراد پس از مراجعه خانواده‌ها نزد خانواده‌های خود بازگردانده می‌شوند گفت: هم اکنون 17 مرکز شبه خانواده که کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در آنجا پذیرفته و سازماندهی می‌شوند در آذربایجان‌غربی وجود دارد.

وی تصریح کرد: 517 نفر تحت پوشش این مرکز بوده که 289 نفر از آنان امداد رسی شده و 228 نفر دیگر در این مراکز ساکن شده‌اند.

علیزادگان با اشاره به کمک‌ موردی تخصیص یافته برای مرکز کودکان کار در سال 94 گفت: 809 میلیون و 200 هزار برای این مراکز اختصاص یافت که بیش از 25 میلیون برای هزینه‌های درمانی، 274 میلیون برای هزینه مسکن، بیش از 9 میلیون برای کمک‌ هرینه تحصیلی، بیش از 248 میلیون برای لوازم ضروری منزل، بیش از 28 میلیون برای هزینه‌های آموزشی و 135 میلیون برای سرمایه کار این کودکان صرف شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان‌غربی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی در مکان‌های حاشیه‌ای شهر برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کودکان در خیابان‌ها، حمایت در جهت اشتغال والدین دارای کودک کار و برنامه ریزی برای معرفی کودکان جا مانده از تحصیل به آموزش و پرورش را از سایر فعالیت‌های اداره کل بهزیستی استان در این زمینه را می‌تواند عنوان کرد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.