کاوشگر جونو وارد مدار مشتری شد + فیلم و تصاویر

کاوشگر جونو پس از پنج سال با عبور از میان اجرام و تشعشعات خطیر بالاخره وارد مدار مشتری شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز، کاوشگر آمریکایی جونو پس از پنج سال بالاخره توانست سالم به مقصد رسیده و حرکت خود را در مدار مشتری آغاز کند.

فضاپیمای خورشیدی جونو که پنج سال پیش سفر خود به سمت مدار مشتری را آغاز کرد، بامداد روز سه شنبه توانست با عبور از بین اجرام فضایی و تشعشات شدید، مسافتی معادل سه میلیارد کیلومتر طی کند و وارد مدار مشتری شود.

کاوشگر آمریکایی جونو وارد مدار مشتری شد + فیلم و تصاویر

به گفته کارشناسان شدت این اجرام فضایی و تشعشات به قدری بوده که به راحتی می توانست جویشگر را از کار بیاندازد و برخورد ذره ای از اجرام با این فضا پیمای بدون سرنشین کل پروژه را با شکست رو به رو می کرد. فضانورد جونو ناسا در بامداد امروز ساعت   BST4:18 اولین موتور خود را روشن کرد تا از سرعت آن کاسته شده و بتواند در مدار مشتری قرار گیرد.

با ورود این کاوشگر به مدار گازی مشتری، بامداد امروز شادی وصف ناپذیری در بین کارکنان کنترل زمینی ناسا رخ داد. مشتری پنج‌مین سیاره از خورشید و بزرگ‌ترین سیاره در سامانه خورشیدی است. این سیاره غول گازی با جرم یک هزارم خورشید است، ولی جرمی دو و نیم برابر تمامی دیگر سیاره‌های منظومهٔ شمسی دارد. از نظر دوری از خورشید، مشتری پنجمین سیاره پس از تیر و ناهید و زمین و بهرام است.

مشتری یکی از قدیمی ترین سیاره های منظومه شمسی است که شناخت بهتر آن می تواند به کشف بسیاری از رموز کشف نشده هستی و تاریخچه تکامل کره زمین کمک کند.

کاوشگر آمریکایی جونو وارد مدار مشتری شد + فیلم و تصاویر




برای شنیدن اولین صدای منتشره توسط ناسا از وارد شدن جونو به مدار مشتری، اینجا کلیک کنید.

کاوشگر آمریکایی جونو وارد مدار مشتری شد + فیلم و تصاویر

کاوشگر آمریکایی جونو وارد مدار مشتری شد + فیلم و تصاویر

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار