کشف 1300 کهکشان از لنز قوی ترین تلسکوپ جهان + تصاویر

کاوشگران ناسا با استفاده از یک تلسکوپ رادیویی نوین موفق به کشف 1300 کهکشان در گوشه کوچکی از آسمان شدند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این تلسکوپ رادیویی به نام MeerKAT روز گذشته قدرت خارق العاده خود را در معرض نمایش گذاشت و نشان داد نقطه ای از کیهان که پیش از این گمان می رفت تنها دارای 70 کهکشان است، 1300 کهکشان دارد.

تصاویری که در ادامه می بینید، اولین عکس های منتشر شده از این تلسکوپ است. MeerKAT تا سال آینده با تلسکوپ های SKA ادغام شده و تبدیل به قدرتمندترین تلسکوپ جهان خواهد شد.

فرناندو کامیلو رئیس ارشد پژوهشگران SKA در آفریقای جنوبی در این باره گفت: " تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ MeerKAT بسیار باکیفیت تر از آن چیزی است که انتظار می رفت. "

دیش های این تلسکوپ در نزدیکی شهر کارنارون در 600 کیلومتری دماغه کاناورال قرار گرفته اند و آن چیزی که این تلسکوپ نشاد داد تنها یک چهرم ظرفیت این دستگاه است. با اتصال گیرنده های این تلسکوپ به SKA به زودی پرده های بیشتری از رموز جهان کشف خواهد شد.

کشف 1300 کهکشان از لنز قوی ترین تلسکوپ جهان + تصاویر

اولین عکس گرفته شده توسط MeerKAT: هریک از نقاط سفید در این تصویر شدت امواج رادیویی را نشان می دهد که توسط 16 دیش تلسکوپ MeerKAT به ثبت رسیده اند. در این عکس، بیش از 1300 کهکشان مجزا در اعماق کیهان مشاهده می شود.

کشف 1300 کهکشان از لنز قوی ترین تلسکوپ جهان + تصاویر

سوراخ تاریک بسیار بزرگی در اعماق کیهان که با سقوط اجرام آسمانی مرکز آن روشن می شود.

کشف 1300 کهکشان از لنز قوی ترین تلسکوپ جهان + تصاویر

در این تصویر که تنها 10 درصد از اولین عکس گرفته شده توسط قوی ترین تلسکوپ جهان را نشان می دهد، بیش از 200 منبع نجومی (نقطه های سفید) دیده می شود که پیش از این تنها 5 نقطه دیده شده بود.