نعمتی در جمع خبرنگاران:

شمخانی آخرین وضعیت برجام و خنثی سازی بمب‌های اخیر را تشریح کرد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس را تشریح کرد.

شمخانی آخرین وضعیت برجام و خنثی سازی بمب‌های اخیر را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس اظهار داشت: علی شمخانی با حضور در این جلسه به تبیین موضوعات اقتصاد مقاومتی، تشریح آخرین تحولات سیاسی و امنیتی منطقه‌ای و داخلی پرداخت کرد.

وی ادامه داد: شمخانی در این جلسه بر ضرورت تحقق اهدافی که به منظور اقتصاد مقاومتی از جانب شورای عالی امنیت ملی ترسیم شده تأکید کرد، همچنین ضرورت ارتقاء سازوکارهای و تأمین امنیت داخلی و خارجی و لزوم فعال‌سازی مجموعه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه بیان داشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی مؤلفه‌های اصلی تهدیدهایی که در منطقه وجود دارد را مانند بحث گروهک‌های مختلف در منطقه و یا بعضا تیم‌هایی که به داخل کشورمان ورود کرده بودند که با توجه به تسلط نیروهای امنیتی بسیاری از آنها گرفتار شدند را نیز در این جلسه به سمع نمایندگان رساند.

نعمتی گفت: شمخانی همچنین موضوعاتی مانند خنثی‌سازی بمب‌ها که در روزهای اخیر اتفاق افتاده و همچنین بحث تبیین راهکارهای اتخاذ شده توسط کشورمان برای کاهش بازیگری دشمنان از جمله آمریکایی‌ها به طور مفصل تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه شمخانی در این جلسه آخرین وضعیت برجام را نیز توضیح داد، گفت: با توجه به جلسات منظم کمیته نظارت بر اجرای برجام، شمخانی موضوعاتی را مطرح کرد که چه گشایش‌ها و موانعی در این راه وجود دارد.

نعمتی اظهار داشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین در ارتباط با آخرین تحولات منطقه مانند کشور سوریه و عراق، یمن و همچنین کاهش قدرت تکفیری‌ها در منطقه را با قوت مطرح کرد و در ادامه به تشریح نقش مخرب کشورهای همسایه که از طریق پول نفت به شدت در منطقه حاشیه آفرینی می‌کنند، نیز پرداخت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه 5 تن از نمایندگان بعد از گزارش شمخانی اظهاراتی را ارائه کردند، گفت: آقایان کواکبیان، حسن بیگی، قاضی پور، پارسایی و زارع از نمایندگانی بودند که در این جلسه پیرامون موضوعاتی مانند برجام و سربازان مسائلی را مطرح کردند.

وی خاطر نشان کرد: پارسایی نسبت به موضوع سربازان موضوعات مهمی را در این جلسه مطرح کرد که قابل ذکر نیست.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار